پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۵۳
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی پنجشنبه شب در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی در بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این جشنواره در سه بخش داستان کودک، نوجوان و طرح رمان و در هشت موضوع فرهنگ رضوی و همچنین موضوع مستقل حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

در این جشنواره استان بوشهر، تهران، خراسان رضوی، مرکزی و قم بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه داشتند.

در مجموع ۷۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی از سوی هیات داوران در بخش داستان کودک سیده نرگس میرفیضی از استان قم با اثر "سرزمین بی هیس هیس" ، سیده مریم مهربانخو از استان گلستان با اثر "بهار و انتظار طلوع" و فاطمه مباهات از استان بوشهر با اثر "چادر مادرم" به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا سوم شدند.

در بخش داستان نوجوان که بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را به خود اختصاص داده بود منیره هاشمی از استان خراسان رضوی با اثر "دنیای پشت کوه‌ها"، عابدین زارع از استان فارس با اثر "گنگ خوابدیده" و مهدی زارع از استان فارس با اثر "پنج نامه پشت پنجره فولاد" به ترتیب رتبه‌های برتر این بخش را به خود اختصاص دادند.

در بخش طرح رمان نیز مهدی اکبری شهپر از استان قم با طرح "دالوران گروه هشت" و نوید ظریف کریمی از استان خراسان رضوی با طرح "برادرگفته" به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم شدند.

همچنین با اعلام نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر از سوی رهبر معظم انقلاب به ۱۶ برگزیده چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی هر کدام ۲۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود.

به گفته صفایی بوشهری ۱۶ فرد برگزیده جشنواره با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر