جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۹۱
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: مسئولان در اجرای قانون جوانی جمعیت کوتاهی نکنند که کوتاهی در این امر مهم عقوبت دنیوی و اخروی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه شهر اهرم با اشاره به شنبه ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف در طرح جوانی جمعیت، پایین آوردن سن ازدواج است.

امام جمعه اهرم افزود: در کشور ما ۱۲ میلیون جوان مجرد در فاصله سنی ۱۵ تا ۴۰ سال داریم که به فرموده مقام معظم رهبری از این بحران پیری جمعیت به عنوان آینده هولناک پیری جمعیت نام بردند که لازم و ضروری است مسئولان در اجرای قانون جوانی جمعیت کوتاهی نکنند که کوتاهی در این امر مهم عقوبت دنیوی و اخروی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت است که مصادف است با سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و میلاد با سعادت امام هشتم امام علی بن موسی الرضا (ع) گفت: وجود امامان و امام زادگان در کشور عزیز ما مایه معنویت و برکت و امنیت است.

وی یادآور شد: در زیارت نامه این بانوی بزرگ می‌خوانیم «یا فاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ» از حضرت می‌خواهیم که برای ما از خداوند تبارک و تعالی طلب شفاعت کند چرا که دارای شانی است که شفاعت برای ایشان مقدر شده است.

وی افزود: امام کاظم علیه السلام در بیان جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها می‌فرماید «فداها ابوها» پدرش به فدایش باد و این روز را به عنوان روز دختر نامگذاری کرده‌اند که این روز را به همه دختران که هدیه‌های خداوندی هستند تبریک عرض می‌کنیم و ان شاء الله با الگو پذیری از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بتوانند در این برهه، عفت و حجاب و ایمان خودشان را حفظ کنند.

پهلو زاده تصریح کرد: در انقلاب اسلامی حفظ حرمت و جایگاه زن بسیار مورد تاکید بوده و هست و تمسک به ذوات مقدس مثل حضرت فاطمه معصومه علیها السلام ذیل نور عالم‌گیر حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام الله علیها، باعث جلوگیری از انحرافات دختران ما خواهد شد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: هویت زدایی از زنان و دختران جامعه اسلامی سخت‌ترین جنگ ترکیبی دشمن است به همین خاطر برای از بین بردن هویت زن مسلمان دست به فتنه می‌زند و می‌خواهد حجاب را از سر دختران بردارد که عده قلیلی هم چشم و گوش بسته در دام شیادان و ناپاکان افتاه اند و امیدواریم خانواده‌ها در حفظ حریم حجاب اسلامی بیش از پیش در این سنگر مهم ثابت قدم بمانند و از حضرت زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما الگو بگیرند.

وی یاد آور شد: اگر شبهه می‌کنند که جمهوری اسلامی چه کار به حجاب زنان دارد؟ باید گفت وقتی بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند بخاطر بیزاری از نظام شاهنشاهی و طاغوتی بود نظام فاسدی که جامعه را به فساد و فحشاء کشانده بود.

وی گفت: در سال ۲۰۰۱، شاهزاده بندر بن سلطان، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، در گفت‌وگویی که با نیویورک‌تایمز انجام می‌دهد، می‌گوید: «در سالهای پایانیِ دهۀ ۱۹۶۰، شاه ایران تعدادی نامۀ محرمانه به‌ملک فیصل، پادشاه عربستان نوشت.

پهلو زاده خاطرنشان کرد: در یکی از نامه‌ها نوشته بود: برادرم! از تو خواهش می‌کنم دست به‌مدرنیزاسیون بزن درهای کشور خود را باز کن، آموزشگاه‌های مختلط پسر و دختران را باز بگذار فسادخانه برگزار کن، مدرن باش، وگرنه تضمین نمی‌کنم که بتوانی تاج و تخت خودت را نگه داری. این مفلوک هوس باز که خودش برای حفظ تاج و تخت دیگران نسخه بی عفتی و بی حیایی می‌پیچید غافل از اینکه تاج و تخت خودش هم بخاطر ایجاد منجلاب فساد برای دختران و پسران ایرانی برباد رفت و به درک واصل شد.

هویت ایرانی اسلامی اقتدار آفرین، علم آفرین و عزت آفرین

امام جمعه اهرم با گرامیداشت ۳ خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات عزت آفرین بیت‌المقدس درسال ۱۳۶۱ گفت: یکی از خرمشهر هایی که دشمن در برابر دختر و پسر مدرسه‌ای و دانشگاهی ما قرار داده مساله عدم توجه به هویت ایرانی اسلامی است.

وی اضافه کرد: بخاطر اینکه هویت ایرانی اسلامی اقتدار آفرین، علم آفرین و عزت آفرین است و دشمن نمی‌خواهد جوان ایرانی این هویت را بپذیرد و می‌خواهد یک هویتی به او القا کند که همیشه ذلت پذیر و تحت سلطه باشد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: اگر درخرمشهر و دزفول و آبادان و سوسنگرد زنان و مردانی مقاومت کردند امروز هم در مدرسه و دانشگاه و بازار نیاز به مقاومت و ایستادگی در برابر هجمه‌ها و شبهات دشمن است.

وی با گرامیداشت چهارم خرداد سالروز فتح دزفول قهرمان که به روز مقاومت و پایداری گفت: همه اینها افتخاری است که رزمندگان و جانبازان و شهدا آفریدند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه فرمودند فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانان است وپیروزی در میدان جنگ شناختی دشمن فتح خرمشهر امروز ماست

پهلوزاده ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران حج نسبت به مراسم حج و امت اسلام فرمودند: باید فرهنگ سازی کنند که وقتی اسم حج می‌آید، اسم کعبه‌ی معظّمه می‌آید، جوانِ امروزیِ ما این مفاهیم به ذهنش خطور کند: مفهوم تمدّن‌سازی، مفهوم اتّحاد جهانی، مفهوم نگاه بین‌المللی، مفهوم رفع تمایز و مانند اینها به ذهنش بیاید.

وی گفت: همانطور که دشمن از اسلام انقلابی می ترسد از حجی هم که نگاهش و گفتمانش تمدن سازی اسلامی باشد هراس دارد و ان شاء الله و به حول و قوه الهی دشمن مسلمین با هر مراسمی از مراسم‌های مسلمین باید در هراس باشد و با این هراس‌ها از بین برود.

امام جمعه اهرم عنوان داشت: آغاز عملیات اجرایی آخرین قطعه راه آهن رشت آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر است که از سال ۲۰۰۰ میان سه کشور روسیه، ایرن و هند برای انتقال کالا طرحی به عنوان کریدور شمال جنوب امضا شده بود. این مسیر ۱۱ کشور و دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند و زمان انتقال کالا از مسیر جاده و دریا به طور متوسط از مبدا هند به فنلاند از ۴۵ روز به ۱۲ روز کاهش می‌دهد و ۳۰ درصد هزینه نقل و انتقال کالا را کاهش می‌دهد. در این طرح سالانه با ا نتقال ۳۰ میلیون تن کالا حدود ۲۰ میلیارد دلار برای ایران درآمد خواهد داشت. ۲۳

وی گفت: ۲۳ سال بود که اراده‌ای برای این اتصال ریلی وجود نداشت و الحمدلله در این دولتی که نگاهش خدمت به مردم است این مسیر در حال تکمیل شدن است و ان شاء الله کشور ما در آینده از برکات این طرح بهره مند خواهد شد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
ازدواج زیر 18 سال ظلم است. انسان باید مختار باشد نه مجبور. ضمنا شرایط ازدواج و فرزنداوری که هیچ شرایط نان دادن مهیا نیست . تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر