پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۱۳۵
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ورزشکاران در تعالی فرهنگ جامعه هم پای آموزش و پرورش می‌تواند مهم و مؤثر باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم جمیری جمعه شب در همایش تجلیل از ورزشکاران، پیشکسوتان، نخبگان ورزشی شهرستان گناوه در تالار بهزاد این شهر اظهار داشت: ورزش در زندگی انسان‌ها نقش مهم و اساسی و ارزشمندی دارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: هرگاه از ورزش سخنی گفته می‌شود بیشتر بخشی از فلسفه و نقش آن در سلامت جسمانی مدنظر قرار گرفته ولی به تأثیر روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی ورزش کمتر توجه شده است.

وی گفت: ورزش یکی از مقوله‌هایی است که می‌تواند در تعالی فرهنگ جامعه بسیار نقش آفرین باشد و اگر خدای ناکرده مورد غفلت قرار گیرد در عدم تعالی و رشد فرهنگ جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: ورزشکاران در سطوح مختلف تحت تربیت مربیان بیشترین ارتباط معنوی را با مربیان خود برقرار می‌کنند و بیشترین نقش تربیتی را پذیرا هستند و یک مربی ورزش می‌تواند بر متربی خود اثر بسیار زیادی داشته باشد و وی را در مسیر زندگی سالم هدایت کند.

فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی

وی بیان کرد: اگر ما زیرساخت‌ها و فضاهای مناسب و لازم ورزشی را فراهم و مربیان آماده به کار، مؤدب و باانگیزه را داشته باشیم و آنها نقش خود را به خوبی ایفا کنند می‌توان شاهد پرورش انسان‌هایی که از لحاظ جسمی و روحی سالم و در عرصه فرهنگی نقش آفرین بوده و گام‌های بلندی می‌توانند بردارند و نقش‌های مهمی بر عهده بگیرند، باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأسفانه باید اعتراف کنیم آنگونه که شایسته است به این بعد از ابعاد اثرگذاری ورزش کمتر توجه کرده‌ایم و جا دارد بهتر از گذشته به این بخش از ورزش توجه و دقت کنیم.

وی گفت: توجه به زیرساخت‌های ورزشی، هم افزایی توانمندی‌های ورزشی، استفاده بهینه از نظرها، پیشنهادهای پیشکسوتان عرصه ورزش و تکریم و تجلیل از زحمت کشان این عرصه که در میادین ورزشی در سطوح مختلف افتخارآفرینی می‌کنند و به عبارتی با تکریم ورزش و ورزشکاران انگیزه ورزشکاران را درجهت نقش آفرینی تعالی عرصه‌های فرهنگی بالا ببریم و این نقش مربیان ورزش را در توسعه فرهنگ معنوی افزایش دهیم.

جمیری ادامه داد: لذا همه مسئولان در هر سطحی که در این حوزه مسئولیت دارند باید به دو مسئله یکی فراهم کردن زیرساخت‌ها و فضای لازم در حوزه ورزش که ورزشکاران بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و دیگری مشورت با پیشکسوتان و صاحبنظران و افراد باتجربه عرصه ورزش توجه کنند.

وی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشتم و در برخی از نطق‌ها و تذکرات در مجلس نیز گفتم که توجه به ورزشکاران در تعالی فرهنگ جامعه هم پای آموزش و پرورش می‌تواند مهم و مؤثر باشد.

وی گفت: اگر یک مدیر در هر عرصه‌ای بویژه در عرصه مهم ورزش، عقل و فکر خود را به عقل و فکر دیگران بویژه کسانی که در این میدان صاحب اندیشه و تجربه هستند، گره بزند، شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود و این هم اندیشی نیاز زیادی به منابع مالی ندارد بلکه نیاز به ارتباط و برنامه دقیق با اهالی ورزش به ویژه پیشکسوتان است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است بتوان بهتر از گذشته با اولویت قرار دادن ورزش و جوانان در سطح استان و شهرستان به این موضوع توجه بیشتری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر