پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۱۵۰
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۳۹ میلیارد تومان در یک سال گذشته به بیمارستان‌های امیرالمؤمنین (ع) و سوانح سوختگی گناوه از طرف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسن ملکی زاده ظهر شنبه در نشست با نشست نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم، خارگ در مجلس شورای اسلامی در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۹ میلیارد تومان هزینه بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه بوده است که فقط ۲۹ میلیارد تومان درآمد بیمارستان بوده است.

وی تصریح کرد: از محل دارو، تجهیزات مصرفی و تجهیزات سرمایه‌ای و اعتبارات جاری بیش از یک برابر درآمد خود بیمارستان بوده است بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان از طرف دانشگاه کمک شده است.

ملکی زاده اضافه کرد: درآمد بیمارستان سوانح سوختگی گناوه ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان برای سرپا ماندن بیمارستان از دانشگاه به بیمارستان کمک شده است که به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این هزینه کردها در جاهایی موجب خلل در ارائه خدمات می‌شود افزود: بنای تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارتقا خدمات‌رسانی است.

حضور ۳۴ متخصص در بیمارستان گناوه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی شهرستان گناوه کار خوبی صورت گرفته است اضافه کرد: ۱۲ پزشک متخصص در سال ۱۴۰۱ به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه اضافه شده است و در حال حضور ۳۴ متخصص در حال ارائه خدمات هستند.

سهمیه استخدامی

ملکی زاده با اشاره به اینکه جهش و تلاشمان در جهت حل و کم کردن مشکلات حوزه بهداشت و درمان با وجود نواقص موجود است اضافه کرد: نیروی پرستاری، پیراپزشکی و پشتیبانی یکی دیگر از مشکلات دانشگاه در حوزه بیمارستانی است که با پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه استخدامی گرفته شده که در ماه‌های آینده اعلام می‌شود.

بازسازی اتاق عمل، بخش اطفال و اورژانس بیمارستان گناوه در دستور کار است

وی تصریح کرد: تعمیرات برخی از بخش‌ها از جمله بازسازی اتاق عمل، بخش اطفال و اورژانس از دیگر مشکلات بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه در دستور کار ویژه دانشگاه است که در سفرهای مقام عالی وزارت و معاون توسعه وزیر بهداشت قول‌های خوبی برای بهسازی این بخش‌ها داده شده است.

ناوگان اعزام نیز برای بیمارستان گناوه در مرحله خرید است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ناوگان اعزام نیز برای بیمارستان گناوه در مرحله خرید است گفت: رادیولوژی ثابت برای بیمارستان سوانح سوختگی و امیرالمؤمنین (ع) گناوه در دست اقدام داریم و همچنین خرید سونوگرافی بیمارستان با اعتبار نزدیک ۹ میلیارد تومان نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به نوسازی و بهسازی تجهیزات بیمارستانی افزود: سی‌تی‌اسکن بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه در حال حاضر کار می‌کند و یک دستگاه جدید نیز درخواست داده‌ایم که در صف تخصیص است، زیرا شهرستان‌های متعددی در کشور سی‌تی‌اسکن ندارند و اولویت با این شهرستان‌هاست.

MRI شهرستان گناوه جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: MRI شهرستان گناوه جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و باید فرآیند آن طی شود و در روس برنامه‌های دانشگاه است.

هزینه ۴ میلیارد تومانی برای دیالیز استان

ملکی زاده با بیان اینکه دیالیز بیمارستان گناوه فعال است افزود: برای دیالیز بیمارستان استان بوشهر در حال حاضر ۴ میلیارد تومان هزینه می‌شود و ۵ دستگاه دیالیز به بیمارستان گناوه تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت داشته‌اند.

نگاه قطبی به بهداشت و درمان داریم

ملکی زاده با بیان اینکه در خصوص وضعیت بهداشت و درمان با تأکید بر بخش درمان نگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نگاه قطبی به استان داریم افزود: استان بوشهر را به چند قطب طراحی کرده‌ایم که شمال استان با مرکزیت گناوه، جنوب با مرکزیت کنگان و مرکز استان بوشهر و شهر برازجان است.

وی تصریح کرد: بر اساس مستندات علمی این قطب‌بندی‌ها تقویت بشود و بتوانیم بیشترین تلاش خود را در این حوزه‌ها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه مسائل مالی و اقتصادی خیلی جاها را درگیر خود می‌کند و جاهایی که اجتناب‌ناپذیرتر هستند، بیشتر در معرض آسیب هستند اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان حوزه هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر است و متفاوت با سایر حوزه‌هاست چون سلامت با جان مردم سروکار دارد.

طرح خودگردانی یکی از مشکلات زیربنایی بیمارستان‌هاست

ملکی زاده با بیان اینکه طرح خودگردانی یکی از مشکلات زیربنایی است که بیمارستان‌های ما دارند گفت: طرح خودگردانی به این معناست که بیمارستان به‌جز حقوق پرسنل رسمی که از طرف دولت و اعتبارات جاری مصوب دانشگاه و مصوب وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، تمامی هزینه از اضافه‌کار پرسنل، کارانه، کارکرد پزشک، ساعت کارکرد پزشکان، پزشکان ساعتی، تجهیزات باید از محل درآمد اختصاصی آن بیمارستان حاصل شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح خودگردانی بیمارستان‌ها بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین چالش بیمارستان‌هاست اضافه کرد: خدمات اجتناب‌ناپذیر باید ارائه شود اما هزینه بیمارستان باید از محل درآمد بیمارستان و از محل تعرفه‌های دولتی مصوب حاصل شود.

ملکی زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ماهیانه فقط ۱۴۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی بزرگ یک مأموریت مشخص دارند اما حوزه سلامت دارای تنوع بسیار زیاد مأموریت است.

وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک ۱۰ میلیارد تومان اضافه‌کار ماهانه، ۱۰ میلیارد تومان کارانه پرداخت شده است و علاوه بر این موارد حقوق پرسنل شرکتی، نیروهای ۸۹ روزه، شرکتی حجمی، نیروهای آوای سلامت باید از محل درآمدهای اختصاصی پرداخت شود و این موارد به‌جز تعمیرات و تجهیزات است که باید از محل درآمد اختصاصی پرداخت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره در خصوص شایعه جابه‌جایی بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه خاطرنشان کرد: جابه‌جایی بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه علمی و منطقی نبوده و با قوی‌ترین شکل ممکن برای ادامه کار این بیمارستان حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت و قویاً این شایعه را تکذیب می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر