پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۱۶۱
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۴

فکرشهر: ورزشکاران معلول مدال‌آور شهرستان گناوه در مسابقات ملی و جهانی رشته دوومیدانی و وزنه‌برداری روز شنبه در آیینی در فرمانداری تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از  ایرنا، روز شنبه در این آیین از سجاد نیک پرست و امیرحسین خسروانی ۲ ورزشکار این شهرستان که با درخشش در مسابقات بین‌المللی انتخابی تیم ملی در رشته دوومیدانی جانبازان و معلولان، موفق به کسب سهمیه جهانی و پارا آسیایی شدند، لیلا عالیشاهی دارنده ۲ مدال طلا در پرتاب وزنه و نیزه و رکورد شکن پرتاب وزنه در کشور، هدیه فاضلی دارنده مدال طلا کشور در پرتاب دیسک و سید نجف طباطبایی قهرمان کشور در رشته وزنه برداری پرس سینه از ورزشکارانی بودند که از آنها تجلیل شد.

فرماندار گناوه در این آیین اظهار کرد: این شهرستان دارای ورزشکاران مستعد و توانمندی بخصوص در حوزه معلولان است که در میادین بین المللی بارها با کسب مدال‌های رنگارنگ، پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوره‌اند.

محمدتقی صفری گفت: ورزشکاران مدال آور معلول این شهرستان که در میادین جهانی و آسیایی افتخار برای کشور آفریدند، شایسته بهترین‌ها هستند و تمام توان و تلاش خود را در حمایت از آنها بکار خواهم گرفت.

وی افزود: در طول یک سال اخیر نگاه خاصی به حوزه ورزش این شهرستان بخصوص در زیرساخت‌های ورزشی که در گذشته دارای رتبه‌ای پایین بوده، شده است و در این زمینه چندین پروژه مهم در دست اجرا است .

صفری گفت: احداث پیست تارتان از آرزوهای دیرینه ورزشکاران دوومیدانی کار بخصوص معلولان و جانبازان، استخر سرپوشیده، سالن ورزشی بانوان و چمن‌های مصنوعی از عمده پروژه‌های ورزشی حوزه زیرساختی است که در حال اجرا بوده و بیشتر آنها در سال جاری تکمیل خواهند شد.

فرماندار گناوه یکی از مطالبه‌های ورزشکاران معلول مدال آور در این جلسه را اشتغال عنوان کرد و افزود: در این زمینه پیگیری‌های لازم خواهد شد و از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توقع داریم که این موضوع را در اولویت اصلی و در کوتاه ترین زمان ممکن قرار دهد.

وی ادامه داد: درخصوص بحث مسکن ورزشکاران مدال‌آور نیز ضمن اینکه در اولویت زمین قرار خواهند گرفت و اگر زمین داشته باشند می‌توانند از تسهیلات بانکی در قالب خود مالکی استفاده کنند.

صفری از سرمایه‌گذاران این شهرستان خواست همانگونه که در حوزه‌های عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری کردند، در ورزش نیز ورود کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: بر طرف کردن نیازهای ورزشکاران شهرستان یکی از برنامه های اولویت دار این اداره است و چندین پروژه در حال احداث است.

کاظم فتحی افزود: توجه و رسیدگی به مطالبه ورزشکاران معلول بخصوص مدال‌آوران از جمله در زمینه اشتغال و امکانات ورزشی در دستور کار قرار دارد .

رئیس اداره بهزیستی گناوه اظهارکرد: ورزشکاران مدال‌آور معلول شهرستان در میادین بین المللی ، برای آمادگی و حضور در این مسابقات با هزینه شخصی خود تمرین کردند و نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارند.

یدالله خرم نژاد افزود: در زمینه اشتغال این ورزشکاران با مرکز متبوع در استان پیگیری های لازم انجام شده و در حوزه مسکن نیز بهزیستی در صورتیکه تا حد سقف ساختمان کار کرده باشند، ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض اعطا می کند.

در این آیین از پنج ورزشکار معلول مدال آور در رشته دوومیدانی کم بینایان و نابینایان و معلول و وزنه‌برداری معلولان تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر