جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۲۲۸
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: بخشدار بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه گفت: احداث حوضچه آرامش (اسکله) در روستای جزیره جنوبی این بخش به همت دهیاری، محدودیت و مشکلاتی را که در زمان تردد صیادان جهت صید وجود داشت، برطرف کرد.

به گزارش فکرشهر، ضرغام محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پهلوگیری مناسب قایق‌های صیادی، سهولت در تردد و در امان ماندن از طوفان و امواج دریا، از مزایای مهم این حوضچه است که احداث آن ،گام مهمی در رفع دغدغه صیادان برداشت.

وی افزود: تا قبل از احداث این اسکله، قایق‌های صیادان بدون پناهگاه بودند و در زمان شرایط نامناسب جوی خسارت و بار مالی زیادی وارد می‌کرد.

بخشدار بندر ریگ گفت: برای احداث این حوضچه تاکنون هفت میلیارد تومان توسط دهیاری با تسهیلاتی که اخذ کرده هزینه شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شغل و معیشت مردم این روستا به صیادی وابسته است بخشداری این بندر جهت حمایت و سرعت بخشیدن به این پروژه مهم نسبت به رایزنی و اخذ مجوز اعطای تسهیلات و لایروبی خور آن که توسط اداره بندرودریانوردی انجام شد، همکاری داشته است.

محمدی افزود: با وجود اینکه پروژه به صورت کامل تکمیل و بهره‌برداری نشده است، هم اینک تعداد ۷۰ فروند قایق صیادی در آن پهلو گرفته است و صیادان با کمال آرامش و بدون دغدغه‌ای به امر صیادی می‌پردازند.

بخشدار بندر ریگ گفت: این حوضچه نیاز به روشنایی دارد که در دستور کار قرار گرفته و تلاش داریم اعتباراتی برای رفع مشکل برق آن در نظربگیریم.

روستای ساحلی جزیره جنوبی از توابع بخش بندرریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل مردم آن به صیادی وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر