پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۲۴۹
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در سفر دوم دولت به استان بوشهر، یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد دالکی مصوب شد که این میزان اعتبار برای سه سال و سالی ۳۶۰ میلیارد تومان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان دشتستان اظهار کرد: دشتستان از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در استان بوشهر است و در تمام رویدادها، نقش مردم این شهرستان تعیین‌کننده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان غیور و شجاع دشتستانی افتخارات زیادی خلق کردند و پس از آن نیز در عرصه دفاع از ارزش‌ها، همواره حضوری موثر داشته‌اند و خدمت‌رسانی به این مردم، لذت‌بخش است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، توجه ویژه‌ای به دشتستان شد، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تخصیص یافت که گامی در مسیر بهبود وضعیت درمانی است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور دالکی به کنارتخته تخصیص یافت که این پروژه پس از چند سال مجدد فعال شده است.

محمدی‌زاده به اهمیت کشاورزی بویژه نخل‌داری در دشتستان اشاره کرد و یادآور شد: تغییر الگوی کشت در دشتستان و کاهش ۴۰ درصدی کشت هندوانه و خربزه و جایگزین کردن گندم، سبب شد که برداشت گندم در دشتستان رشد پیدا کند و آب مصرفی نیز کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته، تنها ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد گفت: امسال با تلاش و پیگیری انجام گرفته، تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت شده و شاهد رشد ۴ برابری هستیم.

استاندار بوشهر ادامه داد: امسال بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای لایروبی کانال‌های آبیاری در دشتستان هزینه می‌شود که البته اگر نخل‌داران هر ساله در لایروبی بخشی از مسیر کمک کنند، با هزینه کمتری می‌توان این کار را انجام داد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، مجوز تهاتر ۵۰ هزار تن خرما را گرفتیم و امیدوارم با ساز و کارهای اندیشیده شده، به نتیجه لازم برسیم و قیمت خرما در بازارهای جهانی نیز بهبود یابد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه میگو و خرما دو مزیت مهم استان بوشهر در حوزه کشاورزی به شمار می‌روند، بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش این دو محصول جزو اولویت‌های استان است و حوزه اقتصادی استانداری با جدیت در این مسیر اهتمام دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر