جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۴۱۱
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴

فکرشهر: رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم جاکارتا گفت: کسانی که به نام اسلام و دین در جامعه اسلامی اختلاف افکنی و خون ریزی می کنند و هیچ نسبتی با اسلام و قرآن ندارند

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، وی ادامه داد: کشورهای اسلامی امروز باید روابط بسیار صمیمی با هم داشته باشند.

رئیسی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی امروز حق مردم فلسطین را پایمال می کند. کسانی که به مسلمانان ظلم می‌کنند اگر وحدت و یکپارچگی و بیداری و دشمن شناسی مسلمانان را ببینند نمی توانند به ظلم خود ادامه بدهند.

وی ادامه داد: هدف از سفر من توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و تمدنی بین ایران و اندوزی است.

رئیسی با بیان اینکه اراده ایران و اندونزی برای توسعه روابط اراده قطعی است، گفت: ما روابط خوبی با اندوزی داریم ولی این سطح از روابط کفایت نمی کند.

وی گفت: باید برای نجات مردم فلسطین تلاش کنیم. مسلمانی ما در گرو آن است که به مسلمانان مظلوم و محروم در عالم توجه کنیم. ما نسبت به همه مظلومان عالم مسئولیت داریم.هر مظلومی که در یمن، فلسطین، افغانستان، میانمار و ... باشد ما نسبت به آن احساس مسئولیت می کنیم

رئیسی با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال فتنه های مختلف است، گفت:دشمن یک بار با خلق داعش، بار دیگر با امپراطوری رسانه‌ای، یکبار با اهانت به نبی اکرم و ... به دنبال این است که امت اسلامی نتواند متحد باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال ادامه سلطه طلبی خود در جهان است، تاکید کرد: دلیل مخالفتی که امروز با جمهوری اسلامی وجود دارد به این خاطر است که جمهوری اسلامی نمی خواهد زیر بار نظام سلطه برود.

وی گفت: اگر دنبال دموکراسی هستید بگذارید در فلسطین خودشان سرنوشت شان را رقم بزنند. آمریکا و غرب دروغ می گویند که دنبال دموکراسی هستند. بگذارید در یمن و افغانستان خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند چرا در امور آن دخالت می کنید؟ کشورهای غربی و آمریکا دنبال دموکراسی نیستند دنبال سلطه طلبی و غارت ثروت ملت ها هستند.

رئیسی خطاب به دشمنان گفت:  سیاست ما گسترش روابط با کشورهای اسلامی است. ما روابط صمیمانه با کشورهای اسلامی را ادامه می دهیم و روز به روز این روابط گسترده تر و صمیمانه‌تر خواهد شد.

وی افزود: شرایط کنونی به نفع جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام است. دشمنان اگر برای حسن روابط ما با کشورهای اسلامی جان بدهند هیچ اشکالی ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر