جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۴۶۷
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح لایروبی، حجم آب ورودی به رودخانه حله افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی زاده صبح چهارشنبه در مراسم آغاز طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله ضمن گرامیداشت سوم خرداد و یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر اظهار کرد: خدمت به مردمی که افتخارات مهمی در ایام مختلف دفاع مقدس آفریدند، وظیفه و تکلیف همه ما است‌.

وی خاطرنشان کرد: امروز لایروبی دو شاخه شمالی و جنوبی رودخانه به منظور هدایت بهتر آب و انتفاع سه شهرستان بوشهر، دشتستان و گناوه انجام می‌شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در دو هفته اخیر نیز عملیات لایروبی زهکش‌های شهرستان دشتستان پس از ۲۰ سال آغاز شده و اجرای آن پروژه نیز به افزایش حجم آب ورودی به رودخانه حله منجر شده است.

محمدی زاده عنوان کرد: به دلیل رسوب گذاری رودخانه در سالیان متوالی و همچنین رشد گیاهان در مسیر رودخانه، عملیات لایروبی این رودخانه در دستورکار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

وی افزود: عملیات لایروبی در شاخه شمالی رودخانه حله توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود و فقط ماشین آلات آن توسط دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود تا این خدمت با حداقل هزینه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: امیدواریم تا پیش از فصل بارندگی سال جاری، بخش عمده این پروژه در شاخه شمالی و جنوبی انجام شود تا مسیر جریان آب تالاب حله و خلیج فارس هموار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر