جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۷۱
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از شناسایی و مصوب یک هزار و ۲۵۰ دارایی مازاد در سطح کشور خبر داد و گفت: این اتفاق در همه کشورها به عنوان یکی از محل تامین منابع و توسعه دیده شده است که از اهرم اراضی دولتی، املاک و مستقلات دولتی، برای راه‌اندازی پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، حسین قربانزاده، معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در حاشیه جلسه کار گروه مولدسازی در جمع خبرنگاران به گزارشات ارایه شده توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: تقریبا دستگاه‌های اجرایی استان مسیر شناسایی دارایی‌های مازاد را آغاز کرده‌اند و البته حتما به یک انگیزه و همت بالاتری در این راستا نیاز است.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی به بازدیدهای که از دارایی‌های مازاد و پروژه‌های نیمه تمام استان زنجان داشت اشاره و بیان کرد: تقریبا دربازدید از ۸ یا ۹ طرح  به این  نتیجه دست یافتیم که قطعا از خود دارایی‌های استان زنجان به راحتی می‌شود پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را تامین مالی کرد.

وی با بیان اینکه مردم برخی  پروژه‌های نیمه تمامی که بیش از یک دهه رها شده و از یک سو هم دارایی‌ها راکد، مازاد و غیرمولد دولت و استان را در سطح شهر می‌بینند، انتطار دارند که هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند، گفت: این اتفاق در همه کشورها به عنوان یکی از محل تامین منابع و توسعه دیده شده است که از اهرم اراضی دولتی، املاک و مستقلات دولتی، برای راه‌اندازی پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

قربانزاده با اشاره به اینکه قطعا این اتفاق در سال ۱۴۰۲ یک حرکت خوبی به دنبال خواهد داشت و مسیر خود را بهتر پیدا خواهد کرد، ادامه داد: ما در ستاد مرکزی در دبیرخانه کار را آغاز کرده‌ایم و بیش از یک هزار و ۲۵۰ دارایی مازاد در سطح کشور شناسایی و مصوب شده است.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این تعداد دارایی مازاد شناسایی شده بعد از مسیر تصویب مازاد بودند، مسیر تثبیت مالکیت برای احراز مالکیت قطعی دولت را طی خواهند کرد و بعد از این مسیر اگر نیاز به تغییر کاربری، تفکیک و یا در برخی اگر اشکال ارزش افزایی وجود داشته باشد از طریق کمیسیون‌های ۵ ماده پی‌گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع، این امکان وجود دارد که با مصوبه هیات عالی مولد سازی، مزایده‌ها با امکان و جذابیت منفی ۱۰ درصد آغاز شود، اضافه کرد: همچنین از طریق تهاتر با دارایی‌ها حتما پروژه‌های مهم و اولویت‌دار و ستاره‌دار استان قطعا در صدر فهرست تهاتر قرار خواهد گرفت.

قربانزاده ادامه داد: پروژه‌های دیگری هم که در کنار این موضوع معرفی می‌شوند، تامین منابع آنها از طریق دارایی‌ها خواهد بود و این شکل از مولدسازی، تمام منابع در استان در قالب تهاتر تبصره یک ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی مولد سازی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی عنوان کرد: امیدوارم  با این همت و جدیدت که در استان زنجان وجود دارد، شاهد این باشیم که در ماه‌های آتی در تالار مولدسازی دارایی‌های دولت، بسته رونق که دارایی‌های راکد غیرمولد استان زنجان است در قبال پروژه‌های نیمه تمام عمرانی هزینه شود و از یک سو هم مردم  شاهد باشند ساختمان‌های و پروژه‌های نیمه تمام در حال تکمیل هستند.

وی در پایان گفت: خود مردم هم می‌توانند از طریق سایت pga.ipo.ir فهرست دارای مازاد را معرفی کرده و یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی به دهند، البته این رابطه تعاملی هم برقرار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر