پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۸۱
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اگر با این روند جمعیتی حرکت کنیم، این استان در ۱۵ سال آینده به سمت پیری جمعیت می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اکبر پورات روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مساله پیری و اهمیت جوانی جمعیت نشان دهنده مهم، اساسی و تعیین‌کننده بودن این مساله است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که دچار پیری جمعیت شده‌اند به دشواری راه رهایی از تبعات آن را یافته‌اند، افزود: لازم است برای این مساله اقدام علمی، عمیق و اساسی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: این مهم از طرفی با تمرکز و همراه‌سازی عموم مردم با سازمان‌ها و دستگاه‌های اثرگذار و سازمان‌های مردم نهاد و از سویی با اجرای صحیح و دقیق قانون جوانی جمعیت محقق می‌شود.

پورات گفت: در برنامه‌ریزی برای نقشه پیشرفت استان بوشهر توجه به حوزه جمعیت و مبتنی بر سیاست‌های جمعیتی ضروری است و در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف خود همت مضاعف داشته باشند.

وی تاکید کرد: در کنار همت دستگاه‌های مرتبط، باید از ظرفیت مساجد، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، رسانه و صدا و سیما نیز کمک گرفت.

پورات با بیان اینکه حل مساله اشتغال و مسکن جوانان نقش مهمی در ترغیب آنها به ازدواج و فرزندآوری دارد، اظهار کرد: استاندار بوشهر در این زمینه به طور جدی پای کار است و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان هم استانی در پارس جنوبی ، اجرای طرح ازدواج آسان و تامین زمین رایگان برای مسکن نمونه‌هایی از این اقدامات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: با این وجود دستگاه‌های اجرایی بوشهر باید به اقدامات خود در راستای قانون جوانی جمعیت شتاب دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر