پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۹۳
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه سقط جنین یا ختم بارداری و قتل جنین رو به افزایش است، گفت: آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۵۰۰ هزار سقط جنین رخ می‌دهد که ۹۳ درصد آن در بستر خانواده و با رضایت اتفاق می‌افتد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، زینب اختری پنجشنبه ۴ خرداد در آئین اختتامیه نخستین جایزه ملی جوانی جمعیت در استان بوشهر افزود: توجه به اصلاح ساختار جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ازدواج و فرزندآوری تنها بخشی از این ساختار محسوب می‌شود و پدیده مهاجرت یکی از مؤلفه‌های مهم ساختار جمعیت است تا ساختار اصلی زیست بوم تحت شعاع مهاجران قرار نگیرد.

وی سقط جنین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه قبح‌زدایی به جای سقط جنین، اصلاح ختم بارداری رواج یافته تا روح را آزار ندهد.

اختری با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری و مشوق‌های لازم شده است خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه طرح خانواده باشکوه تدوین شده که مشوق‌های ویژه به خانواده‌های دارای ۴ فرزند به بالا ارائه می‌شود.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، زنان نقش مهم و ویژه دارند، اظهار داشت: زنان در این عرصه و تربیت نسل فرهیخته پیشران محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بانوان، پیشران قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، گفت: بر اساس رفع دغدغه مقام معظم رهبری طرح‌های مهمی در عرصه جوانی جمعیت و فرزندآوری تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه استان بوشهر فعالیت‌های ویژه‌ای در عرصه جوانی جمعیت آغاز کرده است گفت: استان بوشهر با داشتن سرداران و مبارزان همانند رئیس علی دلواری، نادر مهدوی و دیگر شهدا در عرصه مبارزه با استعمار و حوزه استکبارستیزی در کشور سرآمد است.

اختری موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت را از جنس مقابله با اهداف استعمار دانست و ادامه داد: در پشت اندیشه محدود کردن جمعیت ایران اهداف استعماری وجود دارد و مردم بوشهر با همان سابقه تاریخی ضداستعماری و استکبارستیزی در این عرصه شتاب قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه از تدوین شناسنامه جمعیتی استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در راستای اقدامات ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شناسنامه جمعیتی هر استان به تفکیک شهرستان‌ها تدوین شد و در اختیار دبیران ستادهای استانی قرار گرفته است.

اختری با بیان اینکه شاخصه‌های جمعیتی استان بوشهر اکنون وضعیت خوبی دارد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهند در تعداد ازدواج و نرخ باروری این استان روند کاهشی دارد و این وضعیت نگران کننده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر