جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: حسینی همدانی نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج درخصوص لایحه حجاب یادآور شد: پس از مدت‌ها که منتظر بودیم و مجلس به ویژه رییس مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل نکردند و ما و مردم متدین را به صبر دعوت کردند...
کد خبر: ۱۳۹۶۳۱
جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: امروز باید جلسات آزاد اندیشی در فضای مجازی و حقیقی گسترش یابد و معارف اهل بیت (ع) و فرهنگ ناب شیعه را برای جهان تبیین کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: اهتمام حوزویان و دانشگاهیان دراین زمینه ضروری است و افرادی باید برای مناظره و تقاضای جهان تربیت کرد .

به نوشته ایرنا، وی تاکید کرد: کنترل لازم نیز باید صورت گیرد تا فضای سیاسی مسموم نشود .

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه حضرت رضا(ع) جلسات آزاد اندیشی بنیان استاد تمام بود ادامه داد: براساس روش حضرت رضا(ع) می توان برنامه عقیدتی داشت که دراین زمینه یکی از اصول مهم سعه صدر داشتن است .

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: درجلسات آزاد اندیشی باید با زبان مناظره کننده هماهنگ باشیم و اصلی که حضرت رعایت می کردند، انصاف داشتن بود .

امام جمعه کرج گفت: بنابراین شیوه مناظره باید به طریق جدال احسن باشد بطوریکه فرد باید با داشته های خود طرف مقابل را مجاب کند که حضرت امام رضا(ع) دراین زمینه استاد تمام بود .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به هفت خرداد و سالروز اولین دوره مجلس شورای اسلامی به نام روز قانون و هفته مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد مجلس تایید و بیاناتی داشتند، نمابندگان دراین روزهای باقی مانده با قوانین مهمی که کشور به آنها نیاز دارد را برای حل مشکلات مانند تبدیل کردن سیاست های کلی نظام به قوانینی که باید باشد و برنامه هفتم توسعه در کارنامه خود ثبت کنند.

وی گفت: فعالیت این سه نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به نقشی که در کمیسیون ها ، وضع قوانین و حضور در این استان داشتند، خوب بود.

امام جمعه کرج تاکید کرد: اگر این نمایندگان تصمیم به حضور مجدد داشته باشند باید عملکرد هرکدام به صورت مجزا بررسی و دقت شود.

وی اضافه کرد: اگر نمایندگان تصمیم به آمدن مجدد دراین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند شاخص های نمایندگی که رهبرمعظم انقلاب فرمودند را مرور کنند.

امام جمعه کرج ادامه داد: اگر هم تصمیم به آمدن ندارند مردم به شاخص ها و کسانی که معیارهای لازم را دارند توجه کنند و رای دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: باید فریاد استکبار ستیزی از مجلس شنیده شود و نماینده مجلس باید معلم اخلاق باشد و وکیل مردم بنابراین دغدغه باید حفظ آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

وی یاد آورشد: بنابراین وکیل درتمام مدت باید براساس خواست موکل خود عمل کند وگرنه خائن به آن موکل است.

امام جمعه کرج گفت: چون مدت وکالت کم است وکیل دراین زمینه باید توجه به اولویت داشته باشد که توجه به مسایل اساسی کشور از جمله سختگیری در قوانین رشد اقتصادی و فرهنگی برای رفاه بیشتر مردم و رفع محرومیت مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تحول در نظام اداری دست و پاگیر کشور نیز دراین زمینه مدنظر است چنانچه می دانیم رهبر معظم انقلاب بر قانون و قانون گذاری تاکید ویژه دارند بنابراین مجلس باید محلی برای ظهور و بروز فضایل اخلاقی و حرکت به سمت صلاح باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: مردم باید احساس کنند وکلا خیرخواه آنان هستند و یکی از شاخصه های مجلس شورای اسلامی آن است که با قوای دیگر همراه باشد و نماینده مجلس نباید شهدا و خانواده شهدا را فراموش کند.

وی حفظ آبروی افراد را با توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مورد تاکید قرار داد و گفت: برای رای نباید حیثیت افراد را از بین برد و باید شخصیت دینی و انقلابی افراد را حفظ کرد .

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب دردیدار با مسوولان خارجی کشور گفت: اصول عزت، حکمت و مصلحت را باید مورد توجه جدی قرار داد و رهبرمعظم انقلاب تعریفی درخصوص عزت مبنی بر نفی دیپلماسی التماسی در کلام و محتوا داشتند .

وی دراین بخش از سخنان خود که با همراهی نمازگزاران با شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس همراه بود اضافه کرد: عزت یعنی همان طور که در قرآن کریم آمده نباید زیربار دشمن و استکبار رفت .

 حسینی همدانی ادامه داد: ارتباط با کشورها هرچند دور دست که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که خدا رو شکر از سوی رییس جمهور در دستور کار قرار گرفته و فعال است.

وی درخصوص لایحه حجاب یادآور شد: پس از مدت ها که منتظر بودیم و مجلس به ویژه رییس مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل نکردند و ما و مردم متدین را به صبر دعوت کردند .

امام جمعه کرج گفت: مردم را به صبر در این زمینه حواله دادیم که آقایان مشغول هستند و تصمیم جدی می گیرند مخصوصا که رهبر معظم انقلاب کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی عنوان کردند.

وی اضافه کرد: بنا شد دستگاه قضا لایحه به دولت بدهد و دولت به مجلس شورای اسلامی ما هم درهمین خطبه درخواست تعجیل داشتیم چون روند رشد و ولنگاری از طرح ها و لایحه سرعتش بیشتر بود .

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: لایحه قطعی را دیدم که درآن مواردی است اگر اجرایی شود بازدارندگی لازم را دارد اما در مراحل ابتدایی ضعف دارد.

وی یادآور شد: اما روح کلی این لایحه آن چیزی نیست که بخواهد با دشمنی های ریشه داری که با ایران اسلامی دارند، مبارزه کند.

حسینی همدانی گفت: با طرح هایی که دشمنان دارند این لایحه نمی تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد اما نباید تا قبل ورود این لایحه به مجلس شورای اسلامی و نظر مجلسیان که پس از آن برای تایید به شورای نگهبان برود قضاوت زودهنگام داشت .

وی اضافه کرد: اما آن چیزی که این روزها به این عنوان دراختیار قرار گرفته نقدهای فراوانی دارد.

امام جمعه کرج گفت: برخی از مفاد این لایحه قوانینی که از قبل بود را از کار انداخته و آیا جرائمی که وضع می شود جلوگیری لازم را می تواند داشته باشد که عفت عمومی خدشه دار نشود و کیان خانوده های که درمعرض متلاشی شدن هستند حفظ شود ؟

وی ادامه داد: عزیزانی که این مهم را دنبال می کنند باید دشمنی شناسی خود را بالا ببرند.

حسینی همدانی تاکید کرد: بازدارندگی قانون از مسایل مهم است بنابراین در گام دوم انقلاب که باید تمدن سازی کنیم باید ببینیم آیا این لایحه توان مقابله با دشمنی های گام دوم را دارد که رگه های بهائیت ، صهیونیستی درآن وجود دارد.

امام جمعه کرج گفت: امروز مورد حمله شیمیایی دشمن هستیم که گاز اعصاب را به جامعه پخش کردند و در جنگ ترکیبی دشمن هستیم که بخشی کشف حجاب است ، آیا می توان بی بند وباری اجتماعی را با چند تذکر و پیامک حل کرد ؟

وی اضافه کرد: آیا این لایحیه در بدنه جامعه امید ایجاد می کند؟ مجلس شورای اسلامی در امتحان سختی است که باید با توجه به جمیع جهات عمل کند تا سربلند بیرون آید .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان کرد: درخصوص فضای مجازی رهبرمعظم انقلاب بارها گفتند اما رها شد تااین شد و سینمای خانگی اخلاق خراب کن و خانواده بهم زن حرف زدیم به مسوولان مربوطه می گوییم خطوط قرمز را بهم نزنید نظارت ها را دراین امور بیشتر کنید.

وی اضافه کرد: با دقت تمام این فیلم ها ساخته می شود تا همه چیز را نابود کند! معلوم است نظارتی نیست بنابراین آقایانی که قصد تصمیم گیری دارند و تصمیم آنان تاثیربسزایی در آینده کشور دارد دچار افراط و تفریط و جوسازی سیاسیونی که می خواهند بهره برداری سیاسی کنند، نشوند.

حسینی همدانی تاکید کرد: این عزیزان با فراغ بال با توجه تام و تمام بدون افراط و تفریط جوانب مساله را ببینند و بدانند مردم ایران و حزب الله از آنان پیشتبانی می کنند.

وی اضافه کرد: چراکه مردم جامعه آرام را می خواهند و دیدیم که چندین ماه است که ذهن جامعه درگیر این مساله است و اکنون دراختیار مجلس است بنابراین مجلس با دقت کار را دنبال کند تا از این توطئه دشمنان عبور کنیم .

امام جمعه کرج درخصوص پرونده های امر به معروف و نهی از منکری که در استان البرز تشکیل می شود گفت: دوستان تلاش نکنند برگردانند به نزاع شخصی و خانوادگی! باید مساله امربه معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج جوانی جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: آیات فراوانی در قران کریم برای این موضوع است که رزق و روزی در دست خدا است ولی دشمنان کمبود منابع را دستاویز قرار داده اند که باید دقت نظر کامل را داشت .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر