شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر:
کد خبر: ۱۳۹۷۲۸
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته، فعالان حوزه صنایع دستی استان بوشهر بیمه می‌شوند.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل سجادی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی که حمایت از فعالان این حوزه را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تولید صنایع دستی در نقاط مختلف استان بوشهر بیان کرد: از مهمترین محصولات صنایع دستی استان بوشهر می‌توان به حصیر، گلیم، صنایع‌دستی دریایی، زیورآلات سنتی، چوبی، فرش، گلیم و گبه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: در قالب نمایشگاه‌های مختلف تلاش شده تا صنایع دستی تولیدی استان بوشهر نمایش داده شود و بازار مناسب برای آنها فراهم شده است.

وی از ایجاد شرایط مناسب برای بیمه صنعتگران استان بوشهر با انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر خبر داد و افزود: اواسط خرداد ماه طرح بیمه هزار و ۵۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی استان بوشهر رونمایی می‌شود.

سجادی‌منش از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد و گفت: این تسهیلات کم بهره در یک سال گذشته پرداخت شده و اشتغال‌زایی بانوان و فعالان گردشگری روستایی مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از تهیه کتاب آثار فاخر صنایع دستی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: هزار جلد آثار فاخر صنایع دستی استان بوشهر چاپ و عرضه شده است که نقش مهمی در معرفی و فروش محصولات هنرمندان دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر