پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۸۹۴
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: آیت الله سبحانی گفت: ظهور یک منجی، همان واقعیت اجتناب‌ناپذیری است که آینده با آن روبرو خواهد شد و وجود این منجی در متون دینی و اسلامی به صورت بسیار پرفروغ‌ تری جلوه‌گری می‌ نماید.

به گزارش فکرشهر به نقل از صداوسیما، متن پیام این مرجع تقلید شیعیان به چهارمین جشنواره مهدویت به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

ظهور یک منجی، همان واقعیت اجتناب‌ناپذیری است که آینده با آن روبرو خواهد شد. و البته این همان مطلوب فطری تمامی انسان‌های عدالت‌طلب می‌باشد که قرن‌ها در سودای ظهور او بر کره خاکی در تمنا بوده‌اند و در این میان، تفاوتی بین مکاتب الهی و بشری وجود ندارد.

بدون تردید، وجود این منجی در متون دینی و اسلامی به صورت بسیار پرفروغ‌تری جلوه‌گری می‌نماید. قرآن کریم که شالوده قانونی و ذهنی مسلمانان است در موارد فراوانی به این حقیقت صراحت نموده است.

اما پرسش اساسی که ذهن تمام تاریخ و اعصار را به خود مشغول می‌دارد، این است که این منجی کیست و از کدام نسل می‌باشد. پاسخ این سوال در متون روایی تمامی فرق مسلمین به وضوح تبیین شده است. آری، صدها روایت از زبان خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) به دست ما رسیده است که این موعود و منجی کسی نیست جز حضرت مهدی بقیه الله الاعظم(عج) که از نسل پاک و مطهر فاطمه زهرا(س) یعنی همان نسلی که خداوند از آن به کوثر تعبیر کرده است. او که امروز در پشت پرده غیبت، انتظار صدور فرمان پروردگارش را می‌کشد تا با ظهورش جهان را مملو از عدل و داد نماید و نجات‌بخش مستضعفان جهان باشد و دست مستکبران را کوتاه و نابود نماید.

امروز بر ماست که در راه معرفی و اعتلای نام این موعود عزیز در پهنه گیتی بکوشیم و برگزاری این جشنواره‌ها بسترسازی فرهنگی به منظور نیل به آرمان شهر مهدوی می‌باشد.

اینجانب به سهم خود از تمامی برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این جشنواره فاخر صمیمانه تشکر نموده و آرزوی مزید توفیقات را برای همگان از ذات مقدس پروردگار و امام عصر بقیه الله الاعظم -ارواحنافداء- خواهانم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر