سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۹۷۱
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۱

فکرشهر: مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه با هدف کاهش دسترسی به مواد دخانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سجاد جعفری صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی در شهر دیر با اشاره به برنامه‌های پیشگیرانه در زمینه مصرف مواد دخانی اظهار داشت: مصرف دخانیات یکی از عوامل کاهش طول عمر و از مهمترین عوامل خطر و تهدید کننده سلامتی است که در این زمینه برنامه‌های پیشگیرانه در شهرستان دیر در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: پروژه شهر و روستای بدون دخانیات، پویش صنفی «نه به فروش دخانیات»، ممنوعیت تبلیغات و ترویج محصولات دخانی، تعیین خیابان عاری از دخانیات، تعیین و نامگذاری پارک بدون دخانیات، برخورد قضائی با صنوفی که عرضه قلیان داشتند، آموزش عمومی در خصوص مضرات مصرف دخانیات و همچنین ممنوعیت پایدار عرضه و استعمال دخانیات در واحدهای صنفی و اماکن عمومی از جمله اقدامات پیشگیرانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با هدف کاهش دسترسی به دخانیات است.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: برای توفیق در رسیدن به اهداف برنامه، نیازمند مشارکت مردم و مسئولین هستیم تا ان‌شاالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف راهبردی کاهش دسترسی به محصولات دخانی دست یابیم.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد صنوف عرضه‌کننده مواد دخانی هستند، گفت: مغازه‌هایی که اقدام به خرده فروشی دخانیات می‌کنند باید مجوز عاملیت مجاز دخانیات داشته باشند، در غیر این صورت حق عرضه مواد دخانی را نخواهند داشت.

جعفری افزود: ۴۵۰ واحد صنفی مجاز به عرضه دخانیات در شهرستان دیّر وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ واحد، مواد دخانی عرضه می‌کند که فقط ۲۸ واحد یعنی ۲۲ درصد از آنها مجوز فروش مواد دخانی دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی که داوطلبانه از عرضه مواد دخانی خودداری می‌کنند به عنوان «حامیان سلامت» تشویق خواهند شد، خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت تبلیغات و ترویج محصولات دخانی با صنوفی که اقدام به تبلیغ دخانیات و ادوات مصرف مواد دخانی می‌کنند برخورد قانونی انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر