پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۹۹۷۹
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۵۰۰ پایگاه فعالیت‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت در مدرسه‌ها، کانون فرهنگی تربیتی، دارالقرآن، سالن و مجتمع‌های ورزشی، پژوهش‌سرا، کانون، اردوگاه‌های تربیتی و بسیج دانش‌آموزی این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمود حقدوست اظهار کرد: با تعطیلی مدرسه‌ها، پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی ظرفیت مهمی برای استمرار فرایند تربیتی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به شعار "تربیت بدون توقف" طرح اوقات فراغت دانش آموزان افزود: فعالیت‌های تابستانی با هدف تعمیق باورهای دینی، غنی سازی اوقات فراغت و آموزش مهارت انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین را محور فعالیت‌های تابستانی دانست و تاکید کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت با هدف ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای، فرهنگی و هنری دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت در سالجاری مردمی بودن و استفاده از ظرفیت‌ کانون‌های مساجد محله و همچنین استفاده از توان والدینی که به حرفه‌های مهارتی مسلط هستند برای آموزش دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین احیای رویدادهای نشاط آور شامل بازی‌های بومی و محلی از جمله دیگر سیاست‌های این معاونت در اجرای طرح اوقات فراغت است.

وی با اشاره به مشارکت ۹۵۰ مربی و ۱۷ هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز استان بوشهر در طرح اوقات فراغت سال گذشته ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵هزار دانش‌آموز این استان زیرپوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار گیرند.

حقدوست گفت: اعتماد خانواده‌ها به آموزش و پرورش برای حضور فرزندان خود در کلاس‌های فعالیت‌های تابستانی، بزرگترین سرمایه دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی فعالیت موسسه‌های موازی با فعالیت پایگاه‌های تابستانه و کمبود برخی زیرساخت‌های سرمایشی در کلاس‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش را از جمله مشکلات این طرح عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال گذشته یکصد میلیون تومان اعتبار برای اجرای برنامه‌های در طرح تابستانی اوقات فراغت اختصاص یافت اما در سالجاری تاکنون اعتباری در این بخش ابلاغ نشده‌ است.

حقدوست در خصوص اردوهای یک روزه دانش‌آموزی در استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است چهار هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای یک روزه کانون‌های فرهنگی، تربیتی و تابستانه اردوگاه‌های غدیر و امام خمینی (ره) شرکت کنند.

وی اردوهای ۴۰۰ نفری یک هفته‌ای دانش‌آموزی در تهران و اردوهای هفت در هفت که از اول تیرماه طی هفت هفته اجرا می‌شود را از جمله دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گفته حقدوست برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از یکم تیر آغاز و تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر