جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۱۲۸
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صید ماهی حلوا سفید در استان بوشهر ممنوع شد.

به گزارش فکرشهر، بیژن ساسانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه صید و صیادید ارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و افراد متعددی در این استان در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

وی حفظ ذخایر ماهی و حفاظت از زیستگاه‌های آنها را یک اولویت مهم دانست و بیان کرد: به همین منظور اقدامات حفاظتی و برخی محدودیت‌ها در برخی ایام سال اعمال می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر جلوگیری از صید در برخی از ایام را یکی از اقدامات دانست و اضافه کرد: پژوهشگران فصل تخم‌ریزی ماهی حلوا سفید را در اواخر نیمه نخست خردادماه تعیین کرده‌اند.

وی با اشاره به ممنوعیت ۴۵ روزه برای صید ماهی حلوا سفید تاکید کرد: صید ماهی حلوا سفید از ۱۱ خرداد در زیستگاه این نوع آبزیان در استان بوشهر برای کمک به حفظ ذخایر آن تا اواخر تیر ممنوع است.

ساسانی‌پور تصریح کرد: تخم‌ریزی گونه‌های مختلف آبزیان متفاوت است که بر اساس زمان تخم‌ریزی آنها در راستای حفظ ذخایر ماهی و حفاظت از زیستگاه‌های آنها صید آبزیان بعد از پایان تخم‌ریزی اعلام می‌شود.

وی کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم‌ریزی را مورد تأکید قرار داد و افزود: مجوز صید ماهی حلوا سفید از ۱۱ خرداد در زیستگاه این نوع آبزیان در استان بوشهر برای کمک به حفظ ذخایر آن تا اواخر تیر ممنوع است.

وی حمل و جابه‌جایی این گونه آبزی و ادوات صید را تخلف دانست و تأکید کرد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با متخلفان صید ماهی حلوا سفید برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر