پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۱۸۳
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ۱۸ ماه پیش و در ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی سد دالکی حدود ۳۰ درصد بود که‌ با حمایت وزرات نیرو و همت شرکت‌های پیمانکاری امروز به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز جمعه در بازدید از سد دالکی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر و وابستگی آب استان به استان‌های همجوار، اجرای طرح‌های سدسازی و آب‌شیرین‌کن در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم قرار دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر، تاکید زیادی بر تامین اعتبارات طرح‌های حوزه آب داشتند و وزیر نیرو نیز همراهی برای پیشبرد طرح‌ها و تکمیل طرح‌های آبی استان دارد.

استاندار بوشهر گفت: تکمیل سد دالکی تاثیر بسزایی در تامین آب شرب و آب مورد نیاز کشاورزان دشتستان دارد و امید می‌رود در موعد مقرر شاهد تکمیل این طرح راهبردی باشیم.

محمدی زاده بیان کرد: با توجه به روند کار انتظار می‌رود تا پایان سال آینده شاهد آبگیری سد دالکی باشیم.

استاندار بوشهر گفت: زمین‌های کشاورزی دشتستان با راه‌اندازی سد دالکی، سیراب و شاهد احیای نخیلات این شهرستان می‌شویم.

سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و شبکه‌های آبیاری دالکی و کلل با زیر پوشش قرار دادن ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی نخیلات در شهرستان دشستان، از پروژه های حائز اهمیت وزارت نیرو در استان بوشهر به شمار می‌رود.

سد دالکی بزرگترین طرح توسعه منابع آب استان بوشهر است و قرار است آب مورد نیاز ۲ میلیون اصله از نخیلات دالکی، دهقاید، وحدتیه و سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را تامین کند.

ارتفاع سد دالکی ۱۰۶ متر و طول تاج آن یک هزار و ۱۷۶ متر است و بر روی حوزه آبریزی به مساحت پنج هزار و ۱۱۰ کیلومتر مربع ساخته می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر