جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۱۴
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: اخراج جمعی از نیروهای منطقه از ایستگاه تقویت فشار گاز دشتی مصداق بارز نادیده گرفتن حق و حقوق نیروهای بومی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خورموج با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) امت واحده اسلام ناب محمدی است.

امام جمعه خورموج افزود: حضرت امام راحل (ره) در اولین و تاریخی‌ترین سند مبارزاتی خود در سال ۳۲ در فرازهای ابتدایی این بیانیه، در یک بیانی عرفانی، حضرت ابراهیم علیه السلام را به عنوان اولین مقتدای حرکت و نهضت خود معرفی فرمودند.

وی گفت: پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) فرمودند: مؤمن به تنهایی جماعت است. اَلْمُؤْمِنُ وَحْدَهُ جَمَاعَةٌ ناظر به سعه وجودی یک مؤمن به تنهایی می‌تواند یک جماعت باشد.

وی ادامه داد: این روایت پرده برداری از حقایق قرآن است. که اولین بار یک نفر را یک جمعیت می‌داند. إِنَّ إِبْراهِیمَ کانَ أُمَّةً.. مؤمن از شئونات و شعاع‌های وجودی حضرت ابراهیم (ع) است و در زمان ما امام خمینی (ره) به عنوان یک مؤمن کامل الایمان مصداق یک مؤمنی است که خود به تنهایی یک امت است.

امام جمعه خورموج بیان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از برجسته‌ترین مریدان و پیروان مکتب آن امام راحل بوده و پس از ارتحال آن امام بزرگوار، پرچم‌دار ادامه راه و خط امام بوده‌اند، چند ویژگی شخصیتی امام خمینی در بیان امام خامنه ای اشاره می‌کنم.به امید اینکه توفیق تاسی از آن بزرگ مرد را پیدا کنیم.

امام جمعه خورموج خاطر نشان کرد: انس با قرآن، مداومت بر ادعیه، علاوه بر اعلمیت در فقه بر قله بودن از نظر آگاهی‌های سیاسی، صراحت و شجاعت در اعلام موضع و دوری از ملاحظه کاری، رعایت سادگی در عین آراستگی همیشگی ظاهری، نظم و انضباط دقیق در برنامه‌های روزمره، التزام به ورزش و اعتقاد واقعی به مردم، اقدام و عمل بر اساس تکلیف و وظیفه، امید بخشی به جامعه، دیدن دست قدرت الهی در امور و مأیوس و خسته نشدن در ادامه راه انقلاب برخی از ویژگی‌های امام راحل و عظیم در بیان رهبر عزیز انقلاب اسلامی است.

وی گفت: رهبری عزیز انقلاب فرمودند: «ما مس بودیم او ما را طلا کرد، او کیمیا بود، او اکسیر بود، ما زندگی معمولی‌ای داشتیم، او خمودگی‌ها را تبدیل به تحرک و تپش کرد و انسان ساخت». تقاضای امروز امام از امت خود وحدت و انسجام حول محور ولایت فقیه است فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد.

وی با بیان اینکه خداوند را به نعمت ولایت شاکر و سپاسگزار باشیم گفت: بعد از ارتحال امام دشمنان آماده شده بودند که پایان‌انقلاب را جشن بگیرند اما باز هم لطف و عنایت الهی به این ملت خدایی تعلق گرفت و از ۱۴ خرداد ۶۸ تا کنون خداوند خمینی دیگری را بنام سید علی الحسینی الخامنه ای به این ملت عطا فرمود.

وی گفت: تا امروز هرکجا مسئولان و مردم‌پشت سر او و اطاعت پذیر فرمان او بودند جلو افتادند و موفق شدند و هر کجا خدایی ناکرده تخطی کردند عقب ماندند و شکست خوردند که مصادیق فراوانی را می‌توانیم بشماریم و مثال بزنیم.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: مقطع قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مبدا و زمینه ساز تحقق مقطع عزتمند تاریخ ایران و طلیعه نهضت شکوهمند ملت ایران به رهبری امام راحل (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه این قیام الهی ملت ایران چهار رکن دارد گفت: سخنرانی امام در عصر عاشورا در ۱۵ خرداد ۴۲ به عنوان زمینه و ظرف زمان این قیام را می‌توان رکن اول نامید.

وی اضافه کرد: رکن دوم این قیام مکان این قیام، مهد فقاهت و مدرسه فیضیه است و رکن سوم قیام کنندگان که نماد آنها شهدای ۱۵ خرداد هستند و همه مسلمان و از ارادتمندان اهل بیت (ع) هستند.

امام جمعه خورموج گفت: رکن چهارم اینکه این شهدا همه از طبقه محروم و مستضعف بودند و نه از قشر مرفه بنابراین با تأمل در این ارکان چهارگانه روشن می‌شود که ۱۵ خرداد باید برای همیشه روز عزای عمومی باشد.

وی اضافه کرد: در این قیام، عاشورا جلوه کرد، فیضیه ظهور کرد، مسلمانان عمل کردند، محرومان به پا خاستند، لذا ما و انقلابمان وامدار «مکتب» و «مدرس «مسلمانان» و «محرومان» هستیم.

زاهد دوست گفت: اخراج جمعی از نیروهای بومی منطقه از ایستگاه تقویت فشار گاز زرگری دشتی به بهانه تعدیل نیرو صحیح نیست و مصداق بارز بی عدالتی و نادیده گرفتن حق و حقوق نیروهای بومی است.

امام جمعه خورموج گفت: باید مسئولان مربوطه با احساس وظیفه و انجام مسئولیت مانع تضییع حق و حقوق نیروهای بومی شهرستان دشتی شوند.

وی افزود: البته آقایان باید به مردم توضیح دهند چه تعداد نیرو جذب کرده‌اند و چند درصد آن بومی هستند؟

وی گفت: حضور نیروهای خدوم انتظامی در هوای گرم و در مقابل آفتاب جهت تأمین امنیت نماز جمعه مایه شرمندگی ماست و از مسئولین شهرستان خصوصاً شهردار محترم می‌خواهم جهت ایجاد سایه بانی برای این عزیزان همت کنند تا شرمندگی ما مضاعف نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر