چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۱۸
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: امام جمعه گناوه با تاکید بر حمایت جوانان شهرستان گناوه گفت: جوانان شهرستان گناوه در تمام عرصه‌ها دارای ظرفیت و قابلیت هستند و انتظار می رود مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: مکتب امام خمینی (ره) جز شعائر و عقلانیت‌های دین اسلام است و امام خمینی (ره) توانست دنیا را بیدار و متحول کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امام راحل (ره) تحول خواه و تحول آفرین است گفت: امام خمینی (ره) توانست هیمنه قدرت‌های پوشالی شرق و غرب را در هم بشکند و امروز راه، اهداف و مکتب ایشان هدایتگر و چراغ راه همه ما است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه به تعبیر فرمایش رهبر معظم انقلاب، مکتب امام (ره) دارای سه بعد عقلانیت، معنویت و عدالت است افزود: اگر به این ابعاد سه گانه نگاه کنیم، گزینش در بعد عقلانیت مکتب امام راحل (ره) متمرکز بر مردم سالاری است و امروز کشور ایران اسلامی به برکت امام، انقلاب و رهبری برای مردم اعتبار و ارزش قائل است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) صاحب اصلی این کشور را مردم می‌دانستند که می‌توانند در سرنوشت خود و در اداره نظام سیاسی کشور دخیل باشند.

وی گفت: امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرنگاران رهبری و شوراها توسط مردم انتخاب می‌شوند و مردم در اداره کشور و سرنوشت خود دخالت دارند و لذا این مردم سالاری دینی یکی از ابعاد و گزینه‌ها از صدها گزینه بعد عقلانیت مکتب امام راحل است.

همه مسئولان خود را خادم مردم بدانند

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) خود را خادم مردم به حساب می‌آورد یادآور شد: همه مسئولان باید خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانند و در گره گشایی و حل مشکلات مردم تلاش مضاعف داشته باشند و اگر در این مسیر تلاش و کمک شود مکتب و راه امام را ادامه دهند.

وی گفت: امام خمینی در بعد عقلانیت مکتب خود روح اعتماد به نفس و خوداتکایی را در جامعه ترویج کند و امروز اگر کشور ما در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی پیشرفت داشته است به دلیل همین اعتماد به نفس و خوداتکایی است.

مراسم سالگرد امام راحل باشکوه برگزار شود

وی با اشاره به بعد دیگر مکتب امام گفت: معنویت، اخلاص و اخلاق مداری در جامعه بعد دیگر مکتب امام راحل (ره) است.

امام جمعه گناوه با اشاره به عدالت در مکتب امام (ره) بیان کرد: امام خمینی (ره) بر رسیدگی به محرومان جامعه اصرار داشتند و در مقطع حساس کنونی و پیک تاریخی فشار و مشکلات اقتصادی بر محرومان بیشتر است و همه باید کمک کنند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم گام‌های خوبی در راستای حل مشکلات برداشته است و روابط خارجی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و صادرات و واردات و ارزآوری و فروش کالا می‌تواند توازنی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در آستانه سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم تا آئین‌های سالگرد ارتحال را هر چه باشکوه‌تر و باعظمت تر برگزار شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مراسم سالگرد ارتحال امام راحل همزمان با سراسر کشور در مصلی جمعه گناوه برگزار می‌شود که از اقشار مختلف مردم شهرستان برای حضور باشکوه در این مراسم دعوت می‌کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: روز ارتحال امام خمینی در ۱۴ خرداد سال ۶۸ روز سختی برای دوستداران امام و انقلاب بود و در حالی که همه نگران آینده انقلاب و کشور بودند ولی مجلس خبرگان رهبری با یک انتخاب بی بدیل و بی نظیر امام خامنه ای، فرزند دیگری از نسل کوثر را برای سکانداری کشتی و رهبری انقلاب برگزید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصیتی جامع که سال‌ها در عرصه‌های انقلاب حضور داشته و زحمت کشیده و دشمن هر روز به درایت، مدیریت و تیزبینی ایشان اعتراف می‌کند را انتخاب کردند.

امام جمعه گناوه با اشاره به شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد اضافه کرد: مقطع قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ زمینه ساز تحقق مقطع عزت مند تاریخ ایران و طلیعه نهضت شکوهمند ملت ایران اسلامی به رهبری، هدایت و راهنمایی امام راحل (ره) بود.

وی با اشاره به چهار رکن در قیام ۱۵ خرداد گفت: محرم، فیضیه، شهدای ۱۵ خرداد و خانواده‌های محروم جامعه بودند که همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند. چهار رکن اصلی در قیام ۱۵ خرداد بودند.

سفر مهم پادشاه عمان به ایران

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سفر سلطان عمان و هیئت همراه به ایران اسلامی و دیدار با رهبر فرزانه انقلاب در هفته جاری تصریح کرد: پادشاه عمان جایگاه و نقش منطقه‌ای ایران را عامل توازن و تبادل در منطقه تعریف کردند و در توسعه روابط با ایران پایدار است.

وی گفت: سلطان عمان در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب از تمایل مصر برای بهبود روابط با ایران سخن گفت و رهبر فرزانه انقلاب موافقت خود را با روابط با مصر اعلام کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه بسیاری از کارشناسان تحلیلگران براین باورند که سفر پادشاه عمان به ایران به دنبال باز کردن توافق برجام و تسهیل روند در آن است گفت: در این زمینه باید منتظر نتایج آن در آینده ماند.

امام جمعه گناوه با تاکید بر حمایت جوانان شهرستان گناوه بیان کرد: جوانان شهرستان گناوه در تمام عرصه‌ها دارای ظرفیت و قابلیت والایی هستند و همه باید به جوانان کمک و از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد نجات دهیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: جوانان و ورزشکاران شهرستان گناوه همواره در میادین ملی و بین المللی مختلف افتخارآفرین بوده‌اند و از خیرین و مسئولان انتظار می‌رود که جوانان را دریابند.

مبلمان شهری گناوه بهبود یابد

امام جمعه گناوه با اشاره به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر بیان کرد: در حالی که شهرستان گناوه دارای ظرفیت بالایی است و در سراسر کشور شناخته شده است اما مبلمان شهری آن در حد و اندازه و شایسته مردم نیست و باید در این زمینه کمک کنند

وی گفت: مردم باید در کنار مسئولان به ساماندهی بازار و شهر کمک و همراهی کنند تا مشکلات موجود را بر حسب الویت بندی حل کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر