شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی استانی (تکمیل و احداث پروژه های عمرانی) به تفکیک شهرستان های بوشهر منتشر شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، قریب 10 درصد بودجه عمرانی کشور با تصمیم استان ها توزیع می شود، ضمن اینکه اولویت گذاری پروژه ها نیز در قالب شوراهای برنامه ریزی به ریاست استاندار و فرمانداران انجام می گیرد.\n\nاعتبارات امسال استان 430 میلیارد تومان\n\nامسال مجموع اعتبار تملک دارایی سرمایه ای استان بوشهر 430 میلیارد تومان اعلام شده که نسبت به سال قبل 22 میلیارد تومان رشد داشته است. (408 میلیاردتومان)
کد خبر: ۱۴۰۲۳
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی استانی (تکمیل و احداث پروژه های عمرانی) به تفکیک شهرستان های بوشهر منتشر شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، قریب 10 درصد بودجه عمرانی کشور با تصمیم استان ها توزیع می شود، ضمن اینکه اولویت گذاری پروژه ها نیز در قالب شوراهای برنامه ریزی به ریاست استاندار و فرمانداران انجام می گیرد.

\n\n

اعتبارات امسال استان 430 میلیارد تومان

\n\n

امسال مجموع اعتبار تملک دارایی سرمایه ای استان بوشهر 430 میلیارد تومان اعلام شده که نسبت به سال قبل 22 میلیارد تومان رشد داشته است. (408 میلیاردتومان)

\n\n

اعتبارات تملک دارایی و نحوه توزیع آن همواره محل چانه زنی مقامات محلی و نمایندگان مجلس جهت حوزه انتخابیه شان بوده است، چرا که زمینه نقدینگی آنها نسبت به اعتبارات دیگر نظیر مصوبات سفر رئیس جمهور یا عوارض آلایندگی سهل الوصول تر می باشد.

\n\n

اما امسال با وجود افزایش اعتبارات تملک دارایی استان، ولی سهم شهرستان ها به طور میانگین 30 درصد کاهش یافته است.

\n\n

موضوعی که دست نمایندگان ارشد دولت در شهرستان ها را برای شروع پروژه های جدید بسته، از این رو اعتبارات به سمت تکمیل پروژه های ناتمام یا بدهی پیمانکاران خواهد رفت.

\n\n

این در شرایطی است که سال گذشته نیز براساس ضوابط ابلاغی بودجه، اعتبارات تملک دارایی باید با اولویت پروژه های ناتمام که بالای 60 درصد پیشرفت داشته یا بدهی پیمانکاران هزینه می شد، اقدامی که به دلیل حجم بالای پروژه های نیمه تمام و مطالبات باقی مانده از دولت قبل، منطقی بود.

\n\n

با این حال، امسال هم با کاهش اعتباری که برای شهرستان ها رقم خورده و تاکیداتی که از سوی سازمان برنامه ریزی استان به شوراهای برنامه ریزی شهرستان ها انجام شده، اولویت با پروژه های نیمه تمام و مطالبات پیمانکاران می باشد، از این رو عملا پروژه جدیدی با اعتبارات تملک دارایی بسیار ضعیف است.

\n\n

سهم استاندار و فرمانداران از اعتبارات

\n\n

گزارش خلیج فارس می افزاید: از مجموع 430 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی استان در سالجاری، سهم شهرستان ها 286 میلیاردتومان می باشد که نحوه توزیع آن با فرمانداران است، 144 میلیارد تومان باقی مانده از این محل نیز در اختیار استاندار می باشد.

\n\n

ظاهرا استاندار اعلام کرده که اعتبار در اختیار خود را برای طرح هایی نظیر احداث زمین چمن مصنوعی در روستاها، اعزام اکیپ های دندانپزشکی به مدارس و روستاها و طرح قلب سالم (چکاب پزشکی در شهرها) منظور خواهد کرد.

\n\n

با این حساب برای اجرای پروژه هایی بزرگ و جدید در شهرستان ها، باید چشم انتظار تخصیص و نقدینگی اعتبارات از محل های دیگر نظیر عوارض آلایندگی، ارزش افزوده، دو درصد نفت و مصوبات سفر ریاست جمهوری ماند.

\n\n

چند نکته درباره سهم شهرستان ها از اعتبارات تملک داریی 94

\n\n

بیشترین سهم در اختیار شهرستان ها مربوط به دشتستان با 65 میلیاردتومان و کمترین نیز مربوط به جم، دیلم و عسلویه با 16 میلیاردتومان است.
\nبیشترین کاهش اعتبارات امسال نسبت به سال قبل برای کنگان رخ داده، طوری که از 44 میلیاردتومان سال گذشته به 24 میلیاردتومان در سالجاری رسیده است.
\nکمترین فاصله اعتباری بین سال گذشته و امسال هم مربوط به شهرستان دیر با 2 میلیاردتومان بوده است. (از 20 به 18 میلیاردتومان)

\n\n

سهم شهرستان های استان از اعتبارات تملک دارایی در سالجاری و سال گذشته

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر