جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۷۵
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته، تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر در سال جاری به بیش از ۴۴ هزار تن می‌رسد.

به گزارش فکرشهر، عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان قطب پرورش میگوی کشور طی سال‌های اخیر روندی افزایشی در میزان تولید این محصول داشته است و سال گذشته شاهد ثبت یک رکورد جدید بودیم.

وی با اشاره به تولید بیش از ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در نقاط ساحلی استان عملیات تکثیر بچه میگو در حال انجام است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید یک میلیارد و ۶۳ میلیون قطعه بچه میگو اضافه کرد: در سال جاری یک میلیارد و ۶۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۲ هزار و ۲۲۶ استخر پرورشی در سطح ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مجتمع پرورش میگو در سطح هفت هزار و ۲۵۹ هکتار اراضی استان بوشهر تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد تولید بیش از ۴۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر باشیم.

امینی تاکید کرد: سال قبل بیش از ۳۸ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد که امسال افزایشی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن نسبت به سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر