پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۸۹
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در ارزیابی قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بهترین عملکرد در مهارت آموزی سربازان رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مهم که نهضت مهارت‌آموزی به تنهایی از عهده سازمان فنی و حرفه‌ای برنمی‌آید، اظهار داشت: بر اساس رصد اشتغال مهارت آموختگان ۶۰ درصد سربازان مهارت دیده استان بوشهر وارد بازار کار شدند.

وی با تاکید بر توانمندسازی سربازان با آموزش‌های کارآمد مبتنی بر مشاغل نو افزود: از سال ۹۶ همزمان با آغاز به کار قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه تاکنون ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر از سربازان وظیفه این استان موفق به فراگیری آموزش‌های مهارتی شده اند.

دراهکی ارائه آموزش‌های مهارتی را وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مهارت‌آموزی برشمرد و اضافه کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مهارت‌آموزی و توانمندی نسل جوان و به‌ویژه سربازان تأکید دارند، ما نیز همه توان خود را برای تحقق این امر مهم به کار گرفته‌ایم.

ارائه ۹۰ رشته شغلی به سربازان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر به انعقاد قرارداد همکاری سپاه امام صادق (ع) بوشهر با مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای به‌کارگیری سربازانی که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده و تخصص لازم را کسب کردند، اشاره کرد و گفت: کارکنان وظیفه می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های مهارت آموزی در رشته‌های مختلف در یگان‌های نظامی برگزار می‌شود و از طریق گواهینامه‌ای مهارت که دریافت می‌کنند در جهت اشتغال زایی در صنایع جنوب استان می‌توانند مشغول به کار شوند.

دراهکی با بیان اینکه در کارگاه‌های مهارت آموزی، حداقل ۹۰ رشته شغلی به سربازان ارائه می‌شود، اظهار کرد: مهارت آموزی سربازان در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در حین خدمت مقدس سربازی بستر را برای جذب آنان در بخش تولید فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در راستای مهارت آموزی سربازان در چند سال اخیر رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: بیش از ۱۰۰ کارگاه مهارت‌آموزی در مجموعه‌های نیروهای مسلح استان بوشهر وجود دارد که تا پایان سال جاری در راستای توسعه مهارت آموزی در یگان‌های نظامی این کارگاه‌ها به ۱۳۰ کارگاه در حرفه‌های مختلف خواهد رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر