جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۹۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: امام جمعه سیراف گفت: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمان است و باید مراسم این روز و دهه ولایت و امامت باشکوه تمام برگزار شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری صبح شنبه در نشست برنامه ریزی دهه امامت و ولایت در سیراف اظهار داشت: اگر به غدیر اهمیت داده شده بود فجایعی همچون عاشورا و قتل عام اهل بیت در آن روز هرگز پیش نمی‌آمد.

وی اضافه کرد: وظیفه همه مسلمانان است که بمنظور جهاد تبیین اهمیت غدیر را برای همگان بیان کنند. همه ما نسبت به بزرگداشت عید غدیر وظیفه داریم و یک تکلیف است.

امام جمعه سیراف با بیان اینکه امروز جوانان ما باید بیشتر با غدیر آشنا بشوند خاطرنشان کرد: عید غدیر یکی از بزرگترین عید مسلمان است و باید مراسم این روز باشکوه تمام برگزار شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه از عید قربان تا عید غدیر دهه ولایت نامگذاری شده است لذا در این دهه هر روز یک برنامه فرهنگی درباره غدیر در بخش برگزار شود. بهترین فرصت برای فرهنگ سازی و تبیین جایگاه امامت و ولایت است.

عاشوری با بیان اینکه پیام غدیر باید به جامعه بشری برسد تا از این ظلمت و جهالت رهایی یابد، افزود: همانطور که مراسم عاشورا را برگزار می‌کنیم باید برای مراسم عید غدیر بیشتر از عاشورا اهتمام بورزیم.

وی خواستار برگزاری جشن‌های باشکوه در بخش سیراف شد و ادامه داد: برنامه‌های خوبی برای دهه ولایت در نظر گرفته شده است و جشن‌های دهه ولایت و امامت باید از سال‌های قبل با شکوه تر برگزار شود.

امام جمعه سیراف تاکید کرد: غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می‌شود که بسیاری از جریانات در طول تاریخ اسلام به غدیر وصل می‌شد. همین نقطه عطف تاریخی وقایع عاشورا و انقلاب اسلامی را رقم زد و منجی عالم هم دنیا را با همین فرهنگ غدیر می‌سازد.

وی با بیان اینکه امروز برای حفظ جوانان از ناهنجاری‌های اخلاقی باید به فرهنگ غنی غدیر مراجعه کنیم تصریح کرد: غذای روحی و معنوی جوانان در غدیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر