جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۲۹۹
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: بسترهای لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم استان بوشهر در انتخابات فراهم شود.

به گزارش فکرشهر به نقل ار مهر، اکبر پورات عصر شنبه در سومین جلسه ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی مهم‌ترین رکن برگزاری انتخابات هستند و همراهی این هیأت‌ها با فرمانداران در روند برگزاری انتخابات تأثیر مستقیم دارد و در همین راستا به صورت مستمر دوره‌های آموزشی و هم اندیشی برگزار خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: طبق قانون انتخابات، همه داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای تکمیل ثبت نام باید به فرمانداری‌ها یا ستاد انتخابات در محل وزارت کشور مراجعه کنند و بر این اساس، فرمانداران باید برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم را در زمان مناسب داشته باشند.

وی افزود: بر اساس قانون، فرمانداران و بخشداران مسئول برگزاری انتخابات بوده و نباید فرصت و اجازه استفاده از امکانات دولت و دستگاه‌های اجرایی، له یا علیه داوطلبان انتخابات فراهم نمایند و در رابطه با این موضوعات بسیار هوشیار و با دقت بالا عمل کنند.

لزوم عمل به مر قانون

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اقدامات تاکنون صورت گرفته در بخش اطلاع رسانی ستاد انتخابات را ستود و بر ضرورت تبلیغ برای حضور حداکثری مردم در عرصه حماسه سیاسی تاکید کرد و گفت: از آنجا که عمل به مرّ قانون را هدف قرار داده ایم به مقوله آموزش در این زمینه هم توجه ویژه ای خواهیم داشت.

پورات با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رأی مردم حق الناس است، بیان کرد: فرمانداران و بخشداران مسئول انتخابات هستند و باید به گونه‌ای عمل نمایند تا بی طرفی ناظران و فرمانداران و زیرمجموعه برای همگان مسجل شود.

وی تاکید کرد: همچنین عواقب هر گونه خلط مسئولیت و رد خطوط قرمز در انتخابات در شهرستان‌ها متوجه فرمانداران و بخشداران خواهد بود و هیچ گونه خطایی قابل چشم پوشی نیست.

حضور طیف‌های مختلف

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: فراهم ساختن بسترهای مناسب جهت حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم استان در انتخابات اسفندماه و خلق حماسه ملی و نشان دادن وحدت و ولایتمداری مردم استان بوشهر ضروری است.

وی گفت: در این انتخابات شاهد حضور طیف‌ها و اقشار مختلف جامعه استان بوشهر خواهیم بود و لذا برای اجرا و عملیاتی شدن آن جامعه با حضور حداکثری خود در صحنه بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات خواهند کرد.

در پایان این جلسه فرمانداران ۱۰ گانه استان بوشهر به بیان هم‌اندیشی و وضعیت آمادگی ستاد انتخابات در شهرستان‌ها پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ و بیانیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور قرائت شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر