شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۳۰۸
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدیران کودکستان‌هایی که تاکنون اقدام به تطبیق مجوز نکرده‌اند، می‌توانند از ۱۶ تا ۲۵ خرداد ماه جاری با مراجعه به سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامحسین مهران‌پور روز شنبه در نشست غیر حضوری تبیین و تشریح دستورالعمل ثبت نام نوآموزان در دبستان و کودکستانها اظهار کرد: موسسانی که وضعیت خود را با قوانین و مقرارت ناظر بر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مهلت مقرر قانونی تطبیق ندهند، اجازه فعالیت و ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را ندارند.

وی با اشاره به الزام فعالیت همه کودکستان‌ها زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت، افزود: والدین پیش از ثبت‌نام فرزندان خود، از داشتن مجوز فعالیت کودکستان‌ها اطمینان پیدا کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: نوآموزان اول مهر ۹۶ تا اول مهر۹۷ می‌توانند در کودکستان دوره دوم و متولدین دوم مهر ۹۷ تا اول مهر ۹۸ نیز می‌توانند در کودکستان دوره اول ثبت‌نام کنند.

مهران‌پور تاکید کرد: کودکانی که تا اول مهر ۹۶ از لحاظ سنی ۶ سال تمام دارند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام می‌شوند و کودکان متولد دوم تا ۳۰ مهر ۹۶ نمی‌توانند وارد دوره تحصیلی ابتدایی شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۱۶ هزار نوآموز در ۳۹۷ کودکستان دارای مجوز در استان ثبت‌نام کنند.

مهران پور بیان کرد: مدیران کودکستان‌ها موظف هستند اطلاعات نوآموزان را حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ در سامانه سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند.

وی گفت: مدیران مدارس، نوآموزانی را که برای ثبت‌نام کلاس اول مراجعه می‌کنند و فاقد تجربه پیش دبستانی هستند شناسایی کرده تا در کلاس‌های آمادگی کودکستان‌ها در تابستان ۱۴۰۲ شرکت کنند.

مهران پور تاکید کرد: همه نوآموزان باید در زمان سال تحصیل، در برنامه سنجش و سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای آموزش ومداخله به هنگام نوآموزانی که دیرآموز تشخیص داده می شوند، توسط مدیران کودکستان‌ها ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر