پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۳۶۱
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: باید مکتب، اندیشه‌ها و اهداف امام راحل برای نسل جوان تبیین و معرفی شود و جوانان هرچه بیشتر با سیره و راه و اندیشه‌های ایشان آشنا شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در مصلی جمعه گناوه اظهار داشت: امروز مریدان و عاشقان امام راحل (ره) و نظام اسلامی در سراسر جهان در سوگ آن امام بزرگوار نشسته است و در عزای ایشان گریان هستند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بزرگ که از یک خانواده علمی، انقلابی و مبارز پا به عرصه وجود می‌گذارد و شاید بتوان گفت که بعد از عصر اولیا و انبیا الهی شخصیتی بی نظیر است.

و وی با اشاره به گوشه‌ای از زندگی امام راحل (ره) اضافه کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی جامع الاطراف بود، در فلسفه، عرفان، فقه و اصول و تفسیر بالاترین مراتب عرفانی را گذرانده بود.

ضرورت تبیین وصیت نامه امام راحل

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل که به عنوان منشور جاودانه انقلاب است باید به نسل جوان معرفی و تبین شود.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در آغاز این وصیت نامه الهی سیاسی خود زمانی که قلم به دست می‌گیرد، با حدیث ثقلین آغاز می‌کند که نشان از محبت و عشق و ارادت ایشان به اهل بیت (ع) است.

وی اضافه کرد: امام راحل شخصیتی بود که محبوب همه دل‌ها و قلوب قرار گرفت و قرآن کریم رمز محبوب شدن افراد را در ایمان، عمل صالح می‌داند د و رمز محبوبیت امام راحل، ایمان و عمل صالح است.

وی افزود: یکی از ابعاد وجودی و ویژگی امام راحل عشق و ارادت و محبت به خداوند، ارتباط و انس با قرآن و اهل بیت (ع) است که باعث شده تا همچنان در دل‌ها محبوب بماند.

ساده زیستی امام و رهبری الگوی مسئولان باشد

امام جمعه گناوه با بیان اینکه زهد و بی اعتنایی به مظاهر دنیا و ساده زیستی از ویژگی‌ها و ابعاد وجودی زندگی امام راحل بود افزود: این ویژگی‌ها باید برای همه ما و مسئولان یک درس و الگو باشد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امروز انتظار است که مسئولان زندگانی امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب را که بر محوریت ساده زیستی و بی اعتنایی به مظاهر دنیوی است الگو قرار دهند.

وی گفت: شجاعت، انعطاف ناپذیری در برابر دشمن، صبر، ثبات قدم، استقامت از ابعاد و ویژگی‌های دیگر امام راحل (ره) است و باعث شد تا انقلاب از عرصه‌های سخت و تلخ به سربلندی عبور کند.

ادامه راه امام (ره) با پیروی از رهبری

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: امروز در سالروز رحلت امام (ره) آمده‌ایم تا یک بار دیگر اعلام کنیم که ما مکتب و اهداف و راه امام راحل را با پیروی از شاگرد ایشان، مقام معظم رهبری ادامه خواهیم داد.

وی گفت: باید مکتب، اندیشه‌ها و اهداف امام راحل برای نسل جوان تبیین و معرفی شود و جوانان هرچه بیشتر و سیره و راه و اندیشه‌های ایشان آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در چنین روزی که همه علاقمندان و دوستداران انقلاب از رحلت امام (ره) اندوهگین و نسبت به آینده کشور و انقلاب دغدغه داشتند، ب نمایندگان مجلس خبرگان ا درایت و تیزبینی، آیت الله خامنه ای شخصیتی والا و بی نظیر و پرورش یافته مکتب امام راحل را برای زعامت رهبری و سکان داری کشتی انقلاب انتخاب کردند.

وی ادامه داد: با گذشت بیش از ۳۴ سال از زعامت و رهبری انقلاب به دست رهبر فرزانه انقلاب و با همه فراز و فرود و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند، ایشان توانسته با مدیریت بی نظیر و بی بدیل و تیزبینی، کشور را از بحران و فتنه‌ها نجات دهد.

امام جمعه گناوه اظهار داشت: در برهه کنونی نیز دشمنان به دنبال به دنبال اختلاف و جدایی مردم از ولایت و انقلاب هستند اما ما مفتخریم که رهبری شجاع و تیزبین مدیر و مدبر داریم و با رهبری ایشان از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد و انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی، آن، حضرت صاحب الزمان (عج) آن خواهیم رساند.

مراسم سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی امام (ره) با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی جمعه گناوه با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان این شهرستان آغاز شد،

در پایان مراسم یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مداحی در رثای اهل بیت (ع) و امام خمینی (ره) پرداخت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر