پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۳۶۲
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: استاد حوزه و دانشگاه گفت: در این شرایط حساس وظیفه هر سخنران و کسانی که رسانه در دست دارند تقویت ایمان و امید در جامعه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سید احمد رهنمایی روز یکشنبه در آئین سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در جمع مردم بوشهر اظهار کرد: در مقابل هر حرف مایوس کننده‌ای باید امید بخشیده شود.

وی ادامه داد: زنان و مردان ما هماوردان بسیار قوی، تنومند و دلاور در میدان‌های جهاد و رزم، جهاد فرهنگی، جهاد اقتصادی و امید آفرینی هستند.

رهنمایی تاکید کرد: ملت ایران با امید زنده‌اند و با ایمان قوی تمام مشکلات را تحمل می‌کنند و به این منویات پایدار امام راحل جامعه عمل می‌پوشانند.

وی یادآور شد: هر کدام به سهم و ظرفیت خود در این مسیر می‌مانیم و دنیا شاهد خواهد بود که چقدر بذرهایی که امام راحل بر سرزمین دنیا افشانده‌اند به بار خواهد نشست؛ نکند که ما از غافله جهانی عقب بمانیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام راحل با قیام خود موجب بیداری ملت ایران، جامعه اسلامی و جهان بشریت شد و این از نشانه‌های ظهور امام زمان (عج) است و امروز دشمن برای مقابله و مبارزه با این بیداری جهانی تلاش می‌کند.

وی افزود: یکی از دلایل اینکه دشمن پس از گذشت سال‌ها از رحلت جانسوز امام راحل دست از تحریف شخصیت ایشان برنمی‌دارند به این دلیل است که با تمام وجود تاثیر این شخصیت را در همه جای دنیا مشاهده کرده و در همین راستا با تمام قوا آمده‌اند تا این شخصیت را تحریف کنند.

وی اظهار کرد: تحریف شخصیت امام راحل تحریف حقیقت ناب اسلام محمدی (ص) و همه آنچه در مسیر سعادت بشر برای انسان سود آفرین است اما دشمن غافل از این است که در مقابل چنین حقیقتی بسیار عاجز و ناتوان است و این آروز را به گور خواهند برد.

رهنمایی با بیان اینکه وقتی از تحول آفرینی شخصیت امام راحل سخن گفته می‌شود افق دید ما تنها ایران و جهان اسلام نیست بلکه جهان بشریت است گفت: با وجود تلاش همه رسانه‌هایی که شبانه روز برای مخدوش و تحریف کردن چهره امام برنامه‌ریزی می‌کنند اما هرچه از عمر با برکت انقلابی که امام راحل به پا کرد می‌گذرد این چهره برافراشته‌تر و نهضت این شخصیت موثرتر و تحولات چشم‌گیرتر می‌شود.

وی اظهار کرد: گرچه به واسطه شیطنت‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی اغتشاش و تحریم تحمیل و مشکلات یکی پس از دیگری به سراغ ما می‌آید اما ملت ایران آرام ولی دنیای استکبار طوفان زده است.

رهنمایی ادامه داد: آرامش و امنیت امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام و به زودی زود در جهان غرب نیز شاهد خواهیم بود که هر کسی خواهان امنیت و سعادت است راهی جز استقبال از نهضت امام راحل ندارد.

وی تاکید کرد: امروز هیچ گزینه‌ای در برابر ابرقدرت‌ها نیست مگر گزینه پذیرش اسلامی که از سوی امام راحل ترویج شد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مراقب باشیم همانطور که در زمان پیامبر و ائمه اطهار (ع) جبهه نفاق زحمت و رنج ایجاد کردند همچنان این جریان با همه عوامل خود از چپ، راست، کمونیست و مسلمان برای پیشگیری از پیشرفت نظام اسلام با هم هم‌عهد شده‌اند اما باید یقین دانست که دست خدا بالاتر است به شرط اینکه برعهده و پیمان خود با امام راحل بیمانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نکند انقلاب اسلامی در ایران به پا شود اما آثار و برکات آن در جهان بشریت به ظهور برسد و ما متاسفانه غافل از همه جا درگیر تحقق خواسته‌های مادی و دنیوی باشیم.
وی با بیان اینکه امام خمینی سرآمد تاریخ بشریت است گفت: کسانی که سرآمد روزگار و تاریخ هستند به مرور زمان تجلیات وجودی آنها روشن‌تر و بارزتر می‌شود و هرچه از عمر این سرآمدان بگذرد چه در قید حیات و چه در ممات باشند بر عظمت آنها افزوده می‌شود.

رهنمایی اظهار کرد: امام خمینی (ره) تجلی بخش آیات ایمان، تقوا، اقتدار، صبر، شُکر، قیام، جهاد و شهادت چه در دوران حیات و چه بعد از رحلت روشن‌گر راه کسانی بود که از هدایت ایشان به هدایت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی تحول‌خواه، تحول آفرین و تحول‌نگر است گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب " امام راحل تحولی در درون کشور و در سطح جامعه اسلامی و در جهان ایجاد کردند"؛ تحولاتی که چشم همه بشریت را خیره کرده و هیچ کسی در طول تاریخ بعد از نهضت انبیا الهی و اوصیای آنها همانند امام خمینی (ره) اینچنین تحول آفرین نبوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ملت ایران همچنان که در سوگ رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی عزادار هستند برای حضور رهبر معظم انقلاب که جا پای امام و عهده‌دار رسالت امام به تمام معنا هستند شاکر این نعمت الهی هستند.

وی ادامه داد: نام امام راحل بر تارک تاریخ درخشید و اقصی نقاط جهان نام، یاد و گفتار ایشان زبانزد عام و خاص و تحولات شگرفی را در نهاد بشریت ایجاد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر