پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۴۴۸
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر تکمیل طرح‌های حوزه آب استان را ضروری دانست و گفت: پیشرفت فیزیکی سد باهوش تنگستان به ۱۷ درصد رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در بازدید از سد باهوش در تنگستان اظهار داشت: در سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور در مهر ماه ۱۴۰۰ به استان بوشهر، کشاورزان تنگستانی در دیدار چهره به چهره با رئیس جمهور، خواستار بهبود وضعیت آب و احداث سد باهوش شدند و بلافاصله با دستور رئیس جمهور، ساز و کار اجرایی پروژه آغاز شد.

وی افزود: با پیش‌بینی تمهیدات لازم و تأمین اعتبارات مورد نیاز، در هفته دولت ۱۴۰۱ و کمتر از یکسال از نشست کشاورزان با رئیس جمهور، عملیات اجرایی احداث سد باهوش آغاز شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون و در حالی که حدود ۹ ماه از آغاز عملیات اجرایی سد باهوش می‌گذرد، ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی این سد است و به فضل خدا با تلاش شبانه‌روزی، در موعد مقرر شاهد افتتاح سد باهوش باشیم.

محمدی‌زاده در ارتباط با مشخصات سد باهوش تنگستان نیز گفت: این سد در واقع از نوع بتنی غلتکی به طول ۳۷ متر و در حوضه آبریزی به مساحت ۶۲۸ کیلومتر مربع با حجم مخزن ۱۸.۵ میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: اعتبار این سد بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی است و از مجری پروژه می‌خواهیم با کار شبانه‌روزی، در کمترین زمان ممکن، طرح را تکمیل تا شاهد رضایتمندی کشاورزان عزیز باشیم.

استاندار بوشهر، کنترل سیلاب‌های مخرب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن را از اهداف اجرای سد باهوش برشمرد و خاطر نشان کرد: تأمین آب مطمئن برای آبیاری نخلستان‌ها، تأمین بخشی از حقابه نخیل های شبکه آبیاری اهرم، کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی منطقه و تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی نیز از جمله اهداف احداث سد باهوش است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر