چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۵۸
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: معرفی و حمایت ویژه از جوانان و نوجوانان ممتاز و چهره‌های برتر استان بوشهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی در دستور کار قرار گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر سال گذشته در این حوزه به موفقیت‌های مهمی دست یافت که لازم است مصور با ارائه آمار این تحولات ارائه شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر برنامه‌های فوق‌العاده و ابتکارات خوبی ارائه کرده است، افزود: این طرح‌ها و برنامه‌ها تاثیرگذاری مهمی در سطح استان بوشهر و ملی داشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه امسال باید این شورا تحول اساسی پیدا کند، تصریح کرد: باید همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در محتوا، مدل کار و ارائه برنامه‌های تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نوجوانان و جوانان این استان به موفقیت‌های مهمی در زمینه فرهنگی، مذهبی و دینی دست یافته‌اند، گفت: جوانان و نوجوانان استان بوشهر در کشور بی‌نظیر هستند و در این زمینه معرفی و حمایت ویژه از جوانان و نوجوانان ممتاز استان بوشهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی در دستور کار قرار گرفته شود.

صفایی بوشهری معرفی چهره‌های ممتاز جوان و نوجوان استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و افزود: استان بوشهر در این حوزه دارای شخصیت‌های مهم و بزرگ است که باید ضمن تشویق و حمایت از آنان در فضای ملی معرفی شوند.

وی با قدردانی از جوانان و نوجوانان و سپاسگزاری از تلاش دستگاه‌های اجرایی گفت: اینگونه فعالیت‌ها سند چشم‌انداز شورای فرهنگ عمومی محسوب می‌شود.

ضرورت تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز به حل مشکلات فرهنگی جامعه اظهار کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی در ابعاد گوناگون یک ضرورت است.

عبدالکریم جمیری با تأکید بر تخصصی برگزار شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان افزود: توجه به انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی می‌تواند در تمام موارد اثربخش و تاثیرگذار باشد.

وی فرهنگ کار و تولید را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اولویت مهم در انسجام‌بخشی و اعتماد به نفس ملی توجه به اشتغال و رشد تولید است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یکی از معضلات جدی در جامعه را ضعف در اجرایی شدن طرح‌های اشتغال‌زایی دانست و تأکید کرد: در این زمینه ضمن شناسایی مشکلات اشتغال جوانان و ارائه راهکارهای لازم با توجه به وجود صنایع عظیم در استان بوشهر این معضل باید برطرف شود.

جمیری فرهنگ تولید را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید، حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و ارائه راهکارهای لازم برای تحقق مطالبات آنان الزامی است.

وی پایداری خانواده را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: عوامل اشتغال و تولید در پایداری خانواده موثر و اثربخش است و این موارد همواره باید در اولویت برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

حل مشکل جمعیت در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز به فرهنگ ازدواج، کاهش طلاق، افزایش موالید و پایداری خانواده اشاره کرد و افزود: رتبه استان بوشهر در موضوع ازدواج مطلوب نیست ولی در کاهش طلاق، بوشهر وضعیت خوبی نسبت به دیگر استان‌ها دارد.

اکبر پورات افزایش موالید، پیشگیری از سالمندی، زیست عفیفانه، مسکن و اشتغال جوانان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در 5 سال اخیر با کاهش موالید مواجه هستیم که حل مشکل جمعیت در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

وی به اشتغال جوانان در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی پرداخت و گفت: جذب یک‌هزار نفر در صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی یکی از اولویت‌های استان بوشهر است که مهم مورد تأکید وزیر نفت قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزاری آزمون استخدام یک‌هزار نفر در پارس جنوبی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه اولویت با جوانان استان بوشهر است و تفاهمنامه‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی منعقد می‌شود.

در نشست شورای فرهنگ عمومی از آثار جدیدی تحت عنوان معصومه آل محمد (ص) ، شرح زندگانی حضرت معصومه (س)، شرح زیارت حضرت معصومه (س) و تقوای قضایی و آسیب‌شناسی دادرسی که توسط آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به رشته تحریر در آمده بود، رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر