سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۱۸
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: پوستر نقاشی دیجیتال سردار شهید محمد جعفر سعیدی به عنوان شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر، معاونت فرهنگی سپاه امام صادق (ع) روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طراحی این پوستر توسط فاطمه صداقت‌جو و در اندازه ۵۰ در ۷۰ به چاپ رسیده است.

مهدی عالی زاده افزود: ستاد بزرگداشت شهید سردار شهید محمد جعفر سعیدی جهت معرفی هر چه بهتر سردار شهید محمد جعفر سعیدی اقدام‌های متنوعی اجرایی کرده که از جمله آنها می‌توان به تهیه و راه اندازی سایت جهت بارگذاری اطلاعات شهید سعیدی و همچنین راه اندازی کانال‌های متنوع همراه با بیان خاطرات شهید در فضای مجازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تهیه کتاب شناسنامه‎‌ای شهید برای نسل امروز، تولید محتوا برای بیش از ۳۶۰ پوستر و عکس نوشته، تولید بیش از ۶۰ کلیپ کوتاه و استوری از محتوای شهید، چاپ کتاب "جامانده در سهیل" روایت زندگی همسر سردار شهید محمد جعفر سعیدی توسط انتشارات حماسه یاران از دیگر برنامه‌های بزرگداشت شهید شاخص استان بوشهر است.

عالی زاده ادامه داد: کمک جهت ساخت مستند شهید سعیدی، کمک در برگزار کنگره ملی بزرگداشت سردار شهید محمد جعفر سعیدی، کمک به جشنواره شعر استانی فرمانده محبوب و هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی استان برای معرفی شهید شاخص از جمله خواسته‌های این ستاد در راستای معرفی و پاسداشت این شهید است.

وی یادآور شد: جشنواره استانی شعر فرمانده محبوب هم اکنون در مرحله جمع آوری آثار است که مهلت فراخوان آن تا ۲۰ خرداد تمدید شده است که اختتامیه آن همزمان با سه تیرماه سالروز تولد سردار شهید محمدجعفر سعیدی برگزار می‌شود.

 

سردار رشید سپاه اسلام شهید «محمد جعفر سعیدی» سوم تیر ۱۳۳۴ در روستای «احشام قایدها» شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود و پس از تحصیل برای کمک خرج پدر و مادر به کویت سفر کرد و پس از گذشت ۲ سال به ایران بازگشت.

در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی در کرمان اعزام شد و هنوز دوران خدمت او به پایان نرسیده بود که ازدواج کرد و در ۲۹ بهمن ۱۳۵۵ زندگی مشترک خود را در یک اتاق کوچک در شهر گناوه آغاز و حاصل این ازدواج پنج فرزند پسر به نام ابوالحسن، مهدی، هادی، احسان، حسین است.

بعد از خدمت در شرکت فرجام بوشهر استخدام و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۰ دی سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد و عهده دار مسئولیت‌های فراوانی در دفاع مقدس از جمله جانشین فرمانده سپاه گناوه، فرمانده سپاه بندر ریگ، سرپرست و جانشین فرمانده سپاه جریزه خارگ و جانشین فرمانده سپاه دشتی بود.

ایشان در تاریخ چهارم دی‌ماه ۱۳۶۵ در گردان حضرت ابوالفضل(ع) ناوتیپ ۱۳ امیرالمومنین(ع) استان بوشهر به عنوان معاون گردان در محور عملیاتی کربلای ۴ در جزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والا مقام یکی از فرماندهان شاخص شهید استان بوشهر است که پیکر ایشان پس از ۱۰ سال مفقودیت در تاریخ ۱۸ بهمن سال ۱۳۷۵ به وطن بازگشت و در گلستان شهدای گناوه در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر