سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۳۳
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: عزت‌الله ضرغامی گفت: نباید این احساس به وجود بیاید که مدیران از خوف و نگرانی نسبت به برخوردهای قضایی، درخصوص حجاب سختگیری های بلاوجه کنند یا مرکزشان را تعطیل کنند یا خدماتشان را کاهش دهند.

به گزارش فکرشهر از شفقنا، مدیران برخی از اماکن تاریخی از جمله در شیراز و اخیراً در کرمانشاه به دلیل آنچه «بی حجابی بازدیدکنندگان» خوانده شده، برکنار شدند. عزت‌الله ضرغامی، وزیر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به پرسشی درباره اتخاذ چنین رویکرد و راهکاری، گفت: موارد نقطه ای که تصمیم ناصواب گرفته می شود به هیچ وجه نباید تعمیم داده شود. مدیران ما به خصوص مدیران پایگاه های تاریخی و میراث فرهنگی با قوت و پشتیبانی و حمایتی که از وزارتخانه نسبت به آنها صورت می گیرد، اماکن را اداره می کنند و خدمات لازم را به مردم ارایه می دهند.

ضرغامی با بیان اینکه یکی از مأموریت های مهم مدیران اماکن تاریخی حفظ فضای فرهنگی پایگاه های ماست، اظهار داشت: در حال حاضر برنامه ریزی ها صورت گرفته و چارچوب ها مشخص شده و تذکرات لازم داده می شود و ورودی ها کنترل می شوند و اگر احیاناً تخلفی صورت بگیرد، هیأت رسیدگی به تخلفات اداری گزارش را دریافت و برخورد می کند.

وی گفت: ممکن است یک دستگاه قضایی، قضاوتی کند که موافق آن نباشیم، در اینگونه موارد به موقع به مأموران قضایی اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

ضرغامی تأکید کرد که برکناری معدود مدیران اماکن تاریخی به هیچ وجه نباید در فضای رسانه ای تعمیم داده شود و این احساس به وجود بیاید که باقی مدیران از خوف و نگرانی که به خاطر این برخوردهای قضایی دارند، سختگیری های بلاوجه کنند یا مرکزشان را تعطیل کنند یا خدماتشان را کاهش دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر