سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۳۴
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

فکرشهر: تسنیم نوشت: در حمله سال 96 داعش به مجلس شورای اسلامی، گروهک تروریستی منافقین نقش جمع‌آوری اطلاعات و طراحی عملیات را به‌عهده داشته است.

17 خرداد سال 1396، عوامل گروهک تروریستی داعش با حمله به مجلس شورای اسلامی، 17 نفر از هموطنان را به شهادت رساندند.

پس از گذشت 6 سال از این حادثه تروریستی، برای اولین بار، جزئیات جدیدی از ابعاد این ماجرا که حاوی اطلاعاتی درباره همکاری منافقین با داعش برای طراحی و اجرای این عملیات است در تسنیم منتشر می‌شود.

بنا بر این گزارش، پیش از حمله تروریستی 17 خرداد سال 1396 داعش به مجلس شورای اسلامی، گروهک تروریستی منافقین از طریق جاسوسی، نقشه‌های ورود و خروج ساختمان‌های مجلس را به‌دست آورده و در اختیار داعش قرار داده و همچنین طراحی عملیات تروریستی را به‌عهده داشته است.

عوامل منافقین اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و مسیرهای ورود و خروج به مجلس را از طریق ارتباط با یکی از کارکنان مجلس به‌دست آورده برای اجرای عملیات در اختیار داعش قرار دادند.

فرد مرتبط با منافقین، از همراهان یکی از نمایندگان مجلس بوده که از طریق فضای مجازی با این گروهک تروریستی مرتبط شده و طی مدت ارتباط، اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را در اختیار آنها قرار داده بود.

وی که هم‌اکنون در بازداشت دستگاه‌های امنیتی قرار دارد، در اعترافاتش، به سؤالات سرپل منافقین در خصوص نقشه ساختمان‌های مجلس، راه‌های ورود و خروج و تعداد محافظین هر درب اشاره کرده و گفته می‌شود که بر اساس اسناد و اطلاعات به‌دست‌آمده، نقشه کامل مجلس شورای اسلامی را در اختیار سرپل منافقین قرار داده است.

یکی از سؤالات مشخص سرپل منافقین -به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات و طراحی عملیات تروریستی- این بوده است که «اگر عملیاتی در مجلس اجرا شود، به‌نظرت باید از کدام درب وارد شد؟» و او نیز در پاسخ، درب مراجعات مردمی را پیشنهاد می‌دهد.

مدت کوتاهی بعد از ارائه نقشه راه‌های ورود و خروج مجلس و اطلاعات مربوط به سطح حفاظت و تعداد محافظین هر درب، عملیات داعش در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت که منجر به شهادت و مجروحیت 22 تن از هموطنان شد.

در این ماجرا، عملیات تروریستی از طریق 5 نفر از عوامل این گروهک انجام گرفت که طی آن، عوامل داعش به‌سمت ساختمان مراجعات مردمی رفته 22 نفر از مردم عادی و تعدادی از کارکنان مجلس را هدف قرار دادند که در نهایت منجر به شهادت 17 نفر و زخمی شدن 5 تن دیگر شد.

گروهک تروریستی منافقین هم‌اکنون در دو مقر رسمی خود در دو کشور اروپایی فرانسه و آلبانی مستقر هستند که مقر منافقین در فرانسه در منطقه اورسورواز در نزدیکی پاریس قرار دارد و مقر آلبانی این گروهک در حومه شهر تیرانا پایتخت آلبانی واقع شده است و همه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه این گروهک از این دو مقر اروپایی هدایت می‌شود.

گفتنی است اعترافات عنصر مرتبط با منافقین در مورد ارائه اطلاعات ساختمان‌های مجلس به‌زودی برای عموم منتشر خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر