سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
کد خبر: ۱۴۰۶۴۵
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی برای ۲۲ استان طی امروز و فردا از وقوع طوفان خیلی شدید گرمسیری در سواحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است.

توصیف سامانه: تشدید ناپایداری محلی و رشد ابر‌های همرفتی (بویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد گردوخاک و تگرگ

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، شمال کردستان، اصفهان، یزد، مناطق مرکزی و شمال کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان.

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹: ارتفاعات شمال شرق تهران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان، ارتفاعات کرمان، نیمه شمالی خراسان رضوی.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودرو‌ها در مناطق مسقف.

توصیف سامانه: پتانسیل تقویت طوفان شدید گرمسیری ("Sever Cyclone Storm "BIPARJOY) به طوفان خیلی شدید گرمسیری ("Very Sever Cyclone Storm "BIPARJOY) طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه (۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۴۰۲) و حرکت به سمت دریای عمان در طی روز‌های جمعه ۱۹ خرداد تا ۲۶ خرداد

زمان شروع: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

نوع مخاطره:

عصر جمعه تا ظهر یکشنبه (۱۹ تا ۲۱ خرداد) وزش بادشدید، رگبارورعدوبرق شدید، مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج بیش از ۲.۵ متر در نواحی دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان و تا ۲ متر در نواحی ساحلی.

عصر یکشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۶ خرداد) وزش بادشدید تا خیلی شدید، رگبارورعدوبرق شدید، طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج بیش از ۳ متر در نواحی دور از ساحل و تا ۳ متر در نواحی ساحلی از در منطقه فعالیت طوفان در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

منطقه اثر: شمال اقیانوس هند، دریای عرب و دریای عمان

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ و شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۰: نواحی دور از ساحل دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۱: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان و نواحی دور از ساحل استان هرمزگان، در دریای عمان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۲، سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۳، چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۴، پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ و جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۲۶: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، آسیب شدید به قایق‌ها و شناور‌های کوچک و متوسط و سنگین اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل، غرق شدن کشتی‌ها و شناور‌های تجاری و ماهیگیری در منطقه فعالیت طوفان

توصیه: خودداری از فعالیت‌های تفریحی و صیادی در سواحل، خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در منطقه فعالیت توفان (دریای عمان و دریای عرب) پیگیری اخبارهواشناسی و هشدار‌های رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و ادارات کل هواشناسی استان‌های ساحلی سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: عصر جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال غربی تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر ۱.۲ متر و در نواحی دوراز ساحل تا حداکثر ۲ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان

اثر مخاطره: اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناور‌های کوچک و اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در تردد‌های دریایی به ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری فعالیت‌های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناور‌های سبک.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر