سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۵۰
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بوشهر گفت: ساماندهی نشدن فاضلاب عالیشهر در چند سال اخیر، اکنون تبدیل به چالش اصلی زیست محیطی در این شهر جدید شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جهانبخش تل‌اشکی روز پنجشنبه در نشست با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در راهکار کوتاه برای ساماندهی معضل فاضلاب این شهر ، در قالب طرح پایلوت در یکی از محله ها که با مشکلات بیشتری مواجه است پکیج ساماندهی فاضلاب با ظرفیت ۹۰۰ مترمکعب نصب می‌شود.

وی بیان کرد: احداث نشدن شبکه فاضلاب باعث معضل بهداشتی، محیط زیستی و نگرانی‌های مردمی به قیمت مهاجرت معکوس شهروندان در عالیشهر نمایان می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب و تصفیه خانه آن بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در همین راستا تحقق این مهم در خوش بینانه ترین حالت چهار تا پنج سال زمان می‌برد.

تل اشکی ادامه داد: پروژه سالن ورزشی نیمه تمام عالیشهر نیز اکنون برای تکمیل نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است که با تامین اعتبار این پروژه در دهه فجر امسال آماده افتتاح می‌شود.

تل اشکی ادامه داد: آرامستان عالیشهر نیز در زمینی حدود ۵.۵ هتکار است که در فاز نخست آن احداث دیوار آرامستان، فنس اطراف آن، غسالخانه و سرویس بهداشتی در برنامه قرار دارد.

وی افزود: آب، برق و جاده از پیش نیازهای آرمستان عالیشهر است که با توجه به محدودیت منابع انتظار می‌رود تا دستگاه‌های ذیربط برای رفع این مشکل پیشگام شوند.

تل اشکی اظهار کرد: ۱۸ هزار نفر برای اجرا طرح نهضت ملی مسکن در عالیشهر نام نویسی کردند که تاکنون سه هزار نفر آن مورد تایید نهایی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: متقاضی موثر طرح نیز اکنون یک‌هزار و ۵۷۰ نفر است که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های احداثی بین ۵ تا ۶۰ درصد هست.

تل اشکی ادامه داد: براساس ماده ۱۲ قانون جهش تولید چنانچه دریافت کنندگان زمین طبق تعهد خود نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام نکرده باشند با مدیریت شهر جدید به مصداق ترک فعل برخورد می‌شود.

وی گفت: در این بین اکنون به دلیل نبود توانایی در برخی صاحبان اراضی در حال حاضر ۲ هزار زمین مسکونی و تجاری احداث نشده در عالیشهر وجود دارد که انتظار می‌رود تعیین وضعیت مناسبی پیرامون آن صورت گیرد.

تل اشکی ادامه داد: ساختمان درمانی عالیشهر با وجود ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای احداث آن، به شکلی ناقص مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که انتظار است خدمات این بیمارستان محلی به صورت تمام و کمال محقق شود.

وی افزود: همچنین با توجه به اتمام ساختمان مدرسه‌ای جدید در عالیشهر و تکمیل تجهیزات آن در مهرماه آماده پذیرش دانش آموزان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر