سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۵۲
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرگفت: امسال از محل اعتبارات تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، مصدق کشاورزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای دستیابی سریع‌تر متقاضیان به این تسهیلات، مجوزها به صورت الکترونیک و برخط از طریق درگاه ملی مجوزها و براساس رسته فعالیت صادر می‌شود.

وی افزود: براین اساس برخی درخواست‌های ثبت محور در کمتر از ۲۰ دقیقه صادر و همچنین برخی درخواست‌هایی که نیاز به مجوز داشته باشند نیز در کمترین زمان ممکن صادر و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امسال تنوع بانک‌های عامل بیشتر شده و به آن‌ها اعلام شده است اولویت ارائه تسهیلات به افرادی است که سال ۱۴۰۱ مجوز مشاغل خانگی را دریافت کرده اند این اداره کل نیز آماده حمایت از این مشاغل است.

کشاورزی اضافه کرد: سال گذشته با تخصیص یکصد میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی با نرخ چهار درصد و ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان بوشهر در بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت صادر شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای اشتغال استان ،شهرداران و فرمانداران هر شهرستان موظف هستند با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی مشکل اتصال به بازار فعالان این بخش برطرف را کنند.

کشاورزی یادآور شد: افزون براین با راه‌اندازی تعاونی‌های تامین نیاز مشکلات و نیازهای واحدهای مشاغل خانگی تامین و برطرف می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر