جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۸۷
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار مردمی با مردم آذربایجان شرقی و تبریز گفت: استقلال مجتمع مس سونگون که مطالبه اصلی مردم این دیار بود را به مردم این خطه اعلام می کنم.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار مردمی با مردم در محوطه ارک علیشاه تبریز، افزود: ما در سفر دور اول وعده پیگیری موضوعات مختلفی را دادیم که استقلال مس سونگون از جمله آنها بود و امروز اعلام می کنم استقلال این معدن ثبت شده است و از این پس درآمدهای ان برای توسعه منطقه هزینه می شود.

به نوشته ایرنا، وی اتمام راه اهن تبریز - تهران را از دیگر وعده های دور اول سفر استانی به مردم آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: این پروزه نیز با دست تواتمند مردم و متخصصان داخلی به اتمام رسیده و فردا به بهره برداری خواهد رسید.

رییسی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان و تبریز در اغتشاشات اخیر نشان دادند که به حرف دشمنان بی توجه هستند، ادامه داد: همچنانکه رهبری فرمودند کشور امروز در حال پیشرفت است و دشمن اعلام می کند فشار حداکثری به ایران شسکت خورده است، اما عده ای در داخل از این اتفاق ناراحت هستند.

وی گفت: مردم ما امریکا را در عرصه های مختلف شکست داده اند و ما امروز از صبح در خدمت مدیران استانی هستیم که اقدامات دولت در تبریز پیشرفت های چشمگیری داشته است، چرا عده ای این همه ترقی را مشاهده نمی کنند؟

رییسی تولید ۲ برابری مجتمع تراکتورسازی تبریز و افزوده شدن خطوط جدید را به معنی ترقی و رشد تولید در کشور توصیف و اضافه کرد: در شرکت ماشین سازی تبریز هم که پیشتر در حال تعطیلی ربود توسط دولت سیزدهم احیا شده و در حالی که تجهیزات آن در حال فرسودگی بود، امروز ۱۲۰۰ دستگاه ماشین یعنی زیرساخت صنایع کشور را تولید می کند و برای سال آینده هدف گذاری ۲ هزار ماشین شده است.

وی ادامه داد: آنچه که در کشور اتفاق می افتد، تولید و اشتغال است و بازگشت تعداد ۲۲۰ واحد راکد شده آذربایجان شرقی به چرخه تولید و بازگشت هزاران کارگر از جمله جلوه های پیشرفت کشور و استان است.

رییسی به اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در این طرح سه نوبته و یک سال بسیجی و جهادی کار کردیم تا امروز بتوان از وضعیت آن اطمینان حاصل کرد تا مردم دو استان آذربایجان شرقی و غربی را رنج ندهیم.

وی با بیان اینکه کارهای بسیاری در کشور و آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر انجام خواهد شد، گفت: مسئولان کشورهای مختلف در بازدیدهای خود از شرکت های دانش بنیان ما شگفت زده می شوند و از اینکه ایران با تحریم های مختلف این همه پیشرفت کرده است، تعجب می کنند.

رییسی گفت: شهدا به ما آموختند که با ایمان و امید می توان پیشرفت کرد و آنچه پیش روی ماست ایران قوی داشتن است که جلوه ای از آن تولید موشک فتاح است و جلوه دیگرش تولید در صنایع و اقتصاد است و این قدرت ساز برای کشور است.

وی گفت: برای ایران قوی که در مقابل تکانه ها تکان نخورد باید با همه وجود تلاش کرد و به دست توانای جوانان کارهای بزرگی انجام شده و بعد از این نیز رونمایی های جدید خواهد شد.

رییس جمهور ادامه داد: تجارت ایران در ۴۰ سال اخیر رکورد شکنی کرده و به عدد ۵۳ میلیارد دلار رسیده است که این را دشمن نمی خواست و اما انجام شد و مراکز تولیدی ما امروز فعال شده است و زمینه ترقی وجود دارد.

وی خطاب به مدیران آذربایجان شرقی گفت: قدر مردم را بدانید که بسیار خوبند و اجازه ندهید در ادارات و دستگاه های کوچکترین وقفه ایجاد شود.

رییسی با اشاره به اینکه تبریزی ها نسبت به امام رضا ارادت دارند و این ماه پربرکت را تبریک می گویم، گفت: بزرگان این دیار فخر جهان اسلام و ایران هستند، علامه های این خطه هر کدام ستاره درخشان در آسمان علم و فقاهت هستند و باعث فخر مجامع فقهی و علمی ایران و جهان هستند.

وی افزود: به مردم تبریز و آذربایجان و این استقبال گرم و محبت را مربوط به عرض ارادت به ولایت، انقلاب، نظام و خون شهدا می دانم و تمام افتخارم نوکری و خدمتگذاری مردم است؛ شرمنده شما هستم.

رییس جمهور رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و قدرتمندی نظام اسلامی و هچنین شکست دشمنان را ایمان و امید دانست و گفت: ایمان تضمین کننده نظام است و امید به آینده با حضور مردم روشنی بخش است.

وی هویت مردم آذربایجان را دین مداری و اسلامی مداری، دفاع از ارزش های الهی دانست و ادامه داد: مردم این دیار در نهضت مشروطه ایستادگی در مقابل استعمار و استبداد را نشان دادند و برگ درخشان مردم این دیار در دوران دفاع مقدس مثال زدنی است.

رییسی قیام تاریخی ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ مردم تبریز را نشانه برحسته از ایستادگی و مقاومت و نقش آفرینی مردم تبریر در انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: در این دوران هم بصیرت، ایستادگی و مقاومت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی مردم اذربایجان برای همگان روشن و آشکار است که در جریان فتنه های مختلف و اغتشاشات خوش درخشیدن و دشمن را ناکام گذاشتند.

وی گفت: من به شما مردم تبریز و خانواده معظم شهدا و زنان و مردان آذربایجان اطمینان میدهم دولت مردمی با همه وجود در سراسر کشور مراقب است که کوچک ترین فسادی رخنه نکند مدیران حساس باشند هر جا گزارشی رسید اولین مدعی باشند.

رییس جمهور اظهار کرد: نمی گوییم در دولت مردمی همه معصوم هستند و کسی گناه نمی کند اما اجاهه نمی دهیم کسی فساد کند و لانه کند.

وی خاطرنشان کرد: به مدیران و مسوولان گفته ام به نیروهای بومی در شهر ها توجه کنند افراد توانمند زیادی هستند که توانایی و استعداد زیادی دارند به اآها توجه کنید و از آنها استفاده و زمینه را برای شکوفایی همگان فراهم کنید.

رئیسی گفت: این اجتماع عظیم دو پیام اساسی دارد پیام اول امید به دلدادگان انقلاب اسلامی و پیشرفت به کسانی که در دلشان عشق انقلاب است و پیام دوم به دشمنان انقلاب که در صحنه ایم و همچنان که تاکنون دشمن را ناکام کرده ایم بعد از این نیز ناکام خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: در مسیر درخواست هایی مطرح شد حتما نوشته ها را پیگیری می کنیم استاندار با همه همت و روحیه جهادی پیگیری می کند و هیچ کدام از نوشته ها بی پاسخ نمی ماند و خود را خدمتگزار می دانیم و افتخار می کنیم.

رییس جمهور گفت: ندای شهید مدنی، فریاد قاضی طباطبایی و سخنان سرداران شهید در این فضا پیچیده است و آن را می شنویم و شهیدان بزرگوار بدانید تا نفس در جان داریم در مسیر شما گام برمی داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر