جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۹۸
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶

فکرشهر: امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه موشک هایپرسونیک فتاح عزت و امید را در جامعه تزریق کرد و ساخت این موشک بازتاب بسیاری داشت، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران پرقدرت پیش می‌رود.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه سفارش به تقوای الهی اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: انسان موجود حساس و دقیقی است و ساحت مادی و معنوی دارد و این دو ساحت در هم تنیده شده و نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد.

وی افزود: انسان موجودی حساس است که اگر لحظه‌ای مراقبت از نفس نداشته باشد و از راهنمایی‌های الهی استفاده نکند، سقوط می‌کند و از مسیر هدایت خارج می‌شود.

محمودی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد دو ساحت مادی و معنوی انسان خاطرنشان کرد: جایگاه انسان در نظام هستی، خاص است اما از طرفی موجودی کاملاً حیوانی و دارای شهوت است؛ ابعاد منفی انسان در آیات بیان شده که در عین حال که انسان خلیفه الهی است از یک طرف هم حریص آفریده شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حرص در وجود انسان باید وجود داشته باشد، گفت: ولی حرص باید در کنترل عقل و دین دربیاید.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد منفی انسان، این است که دنبال عقل و برهان و استدلال نمی‌رود و به خاطر روحیه‌اش می‌خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند و آزاد باشد، بیان کرد: انسان نمی‌داند خدا هیچ محدودیتی را برای او قرار نداده و دین آمده تا انسان را از همه تعلقات آزاد کند ولی انسان چون نمی‌اندیشد، آن را درک نمی‌کند و آزادی مساوی با بی‌بندوباری نیست.

محمودی با اشاره به اینکه عده‌ای فکر می‌کنند احکام دین انسان را محدود می‌کند، تصریح کرد: آزادترین و آزادمنش‌ترین افراد، دین‌دارترین آن‌ها هستند و موحد به معنی آزادمنشی است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: انسان یک موجود اجتماعی است و کسی نمی‌تواند بگوید همه کارهای خودم را خودم انجام می‌دهم و لباسی را که می‌پوشیم دیگران تهیه می‌کنند، انسان باید تلاش کند که به سهم خودش در جامعه کاری داشته باشد و زمینه را باید برای کار دیگران به خصوص قشر مستضعف فراهم کند.

وی در حمایت از صنایع دستی و صنایع خرد، بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کردند که صنایع کوچک و متوسط برای قشرهایی از جامعه که سرمایه چندانی ندارند، لازم است.

محمودی با بیان اینکه صنایع کوچک دستاوردهای بزرگی خواهد داشت، گفت: در صدا و سیما صنایع کوچکی را دیدم که به کارخانه بزرگی تبدیل شده و باید از صنایع کوچک حمایت کنیم و جرأتی که دولت سیزدهم به صنایع کوچک داد، در این عرصه قابل تقدیر است و امید است همه جوانب را در نظر بگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: باید قوانین به گونه‌ای تنظیم شود که قشر ضعیف جامعه در ایجاد صنایع خرد دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام(ره)، بیان کرد: مقام معظم رهبری هر سال در جمع عزاداران امام(ره) مطالبی را در ارتباط با عرصه‌های وجودی و شخصیت امام(ره) بیان می‌کنند و تنها شخصیتی که به درستی امام(ره) را شناخته و به فکر و اندیشه او اهمیت می‌دهد و مسیر را در آن سمت هدایت می‌کند، مقام معظم رهبری است.

محمودی افزود: امام سه تحول داخلی، خارجی و جهان اسلام را با ایمان و امید ایجاد و همیشه دشمنان دنبال این بودند که ایمان و امید را تضعیف کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: سال ۶۰ جوانان با ایمان و ارزش‌های دینی را  عده‌ای می‌خواستند منحرف کنند ولی با وجود همه این‌ها در موقعیتی هستیم که اجرای امیدآفرینی در سه ضلع امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی در جامعه وجود دارد.

وی اضافه کرد: اخبار خوشایند و امیدآفرینی از جمله موشک هایپرسونیک فتاح را شنیدیم که فقط سه کشور جهان این قدرت را در اختیار دارند و ما نیز الان این قدرت را داریم و نباید جمهوری اسلامی ایران را دست کم گرفت.

محمودی با تأکید بر اینکه موشک فتاح عزت و امید را در جامعه تزریق کرد و ساخت این موشک بازتاب بسیاری داشت، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران پرقدرت پیش می‌رود و امارات از قراردادش با آمریکا برای امنیت خلیج فارس بیرون آمد و به سمت ایران آمد و فهمید آمریکا نمی‌تواند امنیت خلیج فارس را تأمین کند و اگر بخواهد امنیت داشته باشد باید خودش را با جمهوری اسلامی ایران پیوند بزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر