پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۹۹
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از افتتاح و بهره‌برداری چندین طرح به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محسن کوشش‌تبار در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان بوشهر بیان کرد: در بازدید‌های متعددی که از طرح‌های مختلف اقتصادی این استان داشتیم از طرح‌های سرمایه‌گذاری شده در حوزه‌های صنعت، شیلات و نیرو به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.

وی افزود: با افتتاح یکی از این طرح‌ها ضمن مرتفع شدن نیاز کشور به واردات برخی کالا‌ها و جلوگیری از خروج ارز، تولید کالا در داخل باعث افزایش کیفیت محصولاتی در حوزه رنگ‌سازی و لاستیک‌سازی می‌شود.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: ارزش و اهمیتی که استان بوشهر برای طرح‌های زنجیره ارزش در حوزه آبزیان و به‌ویژه میگو، آهک و شیلات قائل است و سرمایه‌گذاری برای به حداقل رساندن وابستگی به تامین منابع اتفاق خوبی است که با توجه به تسهیلاتی که قرار است پرداخت شود امیدواریم بتوانیم زنجیره ارزش را تکمیل کرده و شاهد نشاط اقتصادی و اجتماعی در این استان باشیم.

وی همچنین در بازدید از مزارع پرورش ماهی در قفس در شهرستان تنگستان گفت: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از مزیت‌های رقابتی استان بوشهر در حوزه صادرات و از برنامه‌های جدی این استان در دو سال اخیر است.

کوشش‌تبار افزود: در زمان حاضر ۱۸ مزرعه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر فعال است که برنامه‌ریزی شده به ۳۳ مزرعه برسد و این در شرایطی است که در حال حاضر ظرفیت برداشت ماهی در قفس در استان بوشهر ۱۲ هزار تن در سال است که هدف‌گذاری شده به ۶۵ هزار تن در سال ۱۴۰۴ برسد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت از حمایت از طرح‌های آبزی‌پروری، ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: هر کدام از این مزارع پرورش ماهی توانسته برای ۱۵ نفر ایجاد شغل کند که با توجه به ظرفیتی که این استان ساحلی در این حوزه دارد، می‌تواند زنجیره ارزش شیلات در زمینه پرورش ماهی در قفس را تکمیل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور یادآور شد: استان بوشهر مطالعات خوبی در خصوص کاهش هزینه‌های اولیه حلقه‌های زنجیره ارزش داشته که یکی از آن‌ها بچه ماهی است که در زمان حاضر بخش قابل توجهی از آن وارداتی است و تنها یک مرکز تولید بچه ماهی در استان از نوع سیباس وجود دارد که باید توسعه یافته و نیاز استان به خارج از کشور رفع شود.

وی ادامه داد: بهره‌وری و افزایش تولید ماهی در قفس از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود و این زنجیره باید به طور جامع در استان بوشهر و استان‌های همجوار تکمیل شود تا حداکثر ارزآوری و ارزش افزوده را در حوزه پرورش ماهی در قفس داشته باشیم.

کوشش‌تبار عنوان کرد: هم‌اکنون در حلقه‌های پایانی قبل از صادرات مانند بسته‌بندی ماهی و ارزش افزوده‌ای که باید حاصل شود دچار ضعف هستیم.

وی گفت: ماموریتی هم دولت دارد که سرمایه در گردش و سرمایه ثابت فعالان حوزه پرورش ماهی در قفس را تامین کند و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ اولویت استان بوشهر توجه به زنجیره ارزش ماهی در قفس باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از شرکت‌های دانش بنیان تقاضا کرد که در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت کنند تا وابستگی به کشور‌های خارج مرتفع شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که استان بوشهر دارد و همکاری بخش دولتی و خصوصی و حمایت استاندار، به‌قطع فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم زیادی در این حوزه ایجاد می‌شود و در بخش صادرات هم باید تلاش کنیم با رقابت پذیری محصول و ایجاد تنوع و فناورانه کردن بسته‌بندی، بیشترین ارزش افزوده را به‌دست آوریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تاکید کرد: صنعت پرورش ماهی در قفس صنعتی ارزآور و اشتغال‌زاست و برای فعالان اقتصادی فضای خوبی برای سرمایه گذاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر