پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۰۲
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نیاز است یک بازنگری در مجموع قوانین و مقررات شکل بگیرد تا کشور و بویژه استان‌های ساحلی بتوانند بخوبی در عرصه اقتصاد دریامحور ایفای نقش کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محسن کوشش‌تبار روز جمعه در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: اکنون تنها ۸ درصد تولید ناخالص ملی کشور تحت تاثیر اقتصاد دریایی بوده و این در حالی است که این میزان در کشورهایی مانند چین و ویتنام بیشتر از ۵۰ درصد است.

وی افزود: در کشورهای همسایه جنوبی ایران کشورهایی با درآمد سرانه بالا نیازمند طبیعت و ظرفیت‌های گردشگری کشور هستند که باید از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: با هدف هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی باید همایش‌هایی با محور خدمات تجارت دریایی برگزار شود تا بتوان از فرصت‌های این حوزه نیز بخوبی استفاده کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: توسعه و افزایش نقش بنادر این استان در عرصه اقتصاد دریامحور در اولویت این اداره کل قرار دارد.

محمد شکیبی‌نسب افزود: یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی بنادر استان بوشهر احداث باند دوم جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین است که اکنون مراحل انتقال قطعات فلزی پل در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین، ایجاد زیرساخت‌های اساسی مانند جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی با شتاب قابل قبولی در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: پروژه جاده دسترسی با ۵۵ درصد و پروژه تاسیسات زیربنایی دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است.

شکیبی نسب ادامه داد: با روند فزاینده احداث زیرساخت‌های اساسی در مجتمع بندری نگین اکنون سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در این مجتمع بندری اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: بندر بوشهر اکنون به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری در سواحل خلیج فارس با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی است.

شکیبی نسب گفت: هدف نهایی این پروژه‌ها رونق بندر بوشهر با افق نقش آفرینی فرامنطقه‌ای و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان هم‌استانی است.

وی یادآور شد: در بنادر تابع استان بوشهر نیز پروژه‌های ارزشمندی در حال اجرا است که افق تمامی آنها ایفای نقش بیشتر بنادر استان درعرصه تجارت فرامنطقه‌ای است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر