پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۲۰
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: مسئولان ما برای امیدآفرینی باید کار جهادی انجام دهند تا مردم ببینند آنها واقعاً برای حل مشکلات در صحنه هستند و اگر این گونه شد تبلیغات دشمن کارساز نمی‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه انسان عمر او است و در قیامت از مجموعه عمر و جوانی انسان سوال می‌شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه عمر انسان قابل برگشت نیست، افزود: باید زمان خود را مدیریت کنیم تا به همه کارها و فعالیت‌های خود برسیم.

وی عنوان کرد: لحظات زندگی خود را به چهار بخش عبادت، کار و تلاش، معاشرت با دوستان و برادران دینی و بخشی از وقت خود را برای تفریحات سالم و لذّات حلال اختصاص دهیم.

حسینی به نقش اوقات فراغت و تفریحات سالم در زندگی اشاره و تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندانشان با کمک خود آنها برنامه ریزی کنند و آنها را در کلاس‌ها و برنامه‌های سالمی که در شهر برگزار می‌شود شرکت دهند تا بهره مند شوند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه نوجوانان نباید بیش از حد وقت خود را در فضای مجازی سپری کنند، یادآور شد: خانواده‌ها نسبت به تشکیل جلسات خانگی قرآن و برنامه‌های قرآنی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به هفته محیط زیست، بیان کرد: آن جایی که مردم می‌خواهند فعالیتی انجام دهند سخت گیری بیش از حد نشود، البته حفظ محیط زیست باید دغدغه و مسئولیت اجتماعی همه ما باشد.

حسینی با اشاره به ماندگاری پلاستیک در طبیعت و مشکلات زیست محیطی، عنوان کرد: باید از کیسه‌های پارچه‌ای برای خریدهای روزانه خود استفاده کنیم تا بخشی از مشکلات محیط زیست حل شود.

وی درباره روز صنایع دستی، افزود: نقش صنایع دستی در اقتصاد خانواده و کشور و جذب گردشگران تعیین کننده است و مسئولان از فعالان این عرصه حمایت کنند و از سویی صنایع دستی معرف فرهنگ و میراث فرهنگی ما است.

خطیب جمعه دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، ابراز کرد: محور اصلی بیانات ایشان مسئله تقویت امید و ایمان در جامعه بود.

وی با بیان اینکه امام راحل یک شخصیت سرآمد در ابعاد مختلف است، ادامه داد: با وجود تلاش دشمن برای خدشه دار کردن این چهره سرآمد اما امام در تاریخ جاودانه است.

حسینی با اعلام اینکه انقلاب امام، یک ملت چشم دوخته به اجانب را به یک نیروی "ما می‌توانیم" تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: علاج همه مشکلات همین روحیه "ما می‌توانیم" است.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش امام مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: امام توجه به معنویت را در دنیا زنده کرد.

امام جمعه دیر عامل موفقیت امام را نرم افزار ایمان و امید قلمداد کرد و افزود: امام علاوه بر ایمان به خداوند، مردم را هم باور داشت و راه را برای حضور مردم در صحنه باز کرد.

وی تاکید کرد: مردم از اول انقلاب نقش آفرین بودند و برای تداوم انقلاب هم حضور مردم تعیین کننده است و تا آخر باید این مردم را باور داشت و به آنها اعتماد کرد.

حسینی با بیان اینکه برخی می‌خواهند ناامیدی در جامعه تزریق کنند، گفت: عده‌ای که در دوران مسئولیت خود نتوانستند کاری کنند الان به دنبال ایجاد روحیه ناامیدی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه امام با ایمان به خدا و تکیه بر مردم و امید کارهای بزرگی کرد، یادآور شد: امید موتور محرک امام بود و ایشان از روز اول تا آخر ناامید نشد.

حسینی با تاکید بر اینکه توصیه بزرگ امام ادامه دادن راه او و تعقیب تحولاتی است که ایجاد کرد، گفت: برای تحقق این مسئله در دوره هوش مصنوعی و کوانتوم باید از ابزارها و شیوه‌های جدید استفاده کنیم، البته باید مواظب باشیم ابزارها تغییر می‌کند اما دشمن و جبهه بندی دشمن تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نباید مقابل دشمن عقب نشینی کنیم، تاکید کرد: هر کس ایران و منافع ملی کشور و بهبود وضعیت اقتصادی را دوست دارد و دنبال جایگاه با عزت ایران در نظم نوین جهانی است، باید برای ترویج ایمان و امید در جامعه تلاش کند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ایران در مجامع بین المللی با وجود دشمنی دشمنان، جای پای خود را محکم می‌کند، بیان داشت: در کنار مشکلاتی که در کشور است، پدیده‌های امیدآفرین به مراتب بیشتری هم وجود دارد که دشمن نمی‌خواهد اینها دیده شود.

وی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، افزود: در این سفر پروژه‌ها و کارخانه‌های زیادی راه اندازی و کارهای بزرگی انجام شد که دشمن نمی‌خواهد اینها دیده شود.

حسینی درباره رونمایی از موشک فراصوت فتاح، افزود: این موشک خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربود و کشورهای غربی از آن اظهار نگرانی کردند که باید هم نگران باشند البته در داخل هم عده‌ای این دستاوردها را در رسانه‌های خود منعکس نمی‌کنند و سعی دارند مشکلات را پررنگ کنند.

وی گفت: نقطه امیدآفرین این است که در شرایطی که دشمن شمشیر را از رو بسته اما جوانان انقلابی، مدافعان حرم، گروه‌های جهاد تبیین، اردوهای جهادی و… در صحنه هستند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه وظیفه ما ائمه جمعه پاسخگویی به شبهات و روشنگری است، تاکید کرد: اما مسئولان ما برای امیدآفرینی باید کار جهادی انجام دهند تا مردم ببینند آنها واقعاً برای حل مشکلات در صحنه هستند و اگر این گونه شد تبلیغات دشمن کارساز نمی‌شود.

وی با بیان اینکه البته مسئولین در صحنه هستند و تلاش می‌کنند، افزود: در سفر اخیر معاون وزیر کشور به شهرستان دیر، فرماندار تلاش کرد خواسته‌های مردم را منتقل کند و بنده هم تماس تلفنی با معاون وزیر داشتم که بر حل مشکلات مردم تاکید کردم.

حسینی با بیان اینکه متأسفانه کارهای انجام شده به درستی اطلاع رسانی و به مردم گفته نمی‌شود، عنوان کرد: اگر هم کار کنیم و هم درست اطلاع رسانی کنیم با همراهی مردم در آینده‌ای نه چندان دور این مشکلات برطرف می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر