شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۲۴
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌های نقشه هواشناسی با روند افزایشی دما در این استان، پیش بینی شده دما در این استان و بویژه مناطق غیرساحلی به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۵ و جم با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: در چند روز آینده رطوبت و شرجی هوا نیز در استان بوشهر به طور نسبی افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین با توجه به افزایش سرعت باد در استان در برخی از ساعت‌ها تلاطم دریا و در ساعت‌های بعد از ظهر خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب با افزایش سرعت وزش باد و فردا در برخی مناطق همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی فردا پیش از ظهر گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در ساعات‌هایی از ظهر ۶۰ تا ۱۲۰ سانت‌متر و در مناطق جنوبی فردا پیش از ظهر گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول ۰۲:۴۰، جزر اول دریا ساعت ۰۵:۴۰ دقیقه بامداد، مد دوم ساعت ۱۲:۲۰، جزر دوم ساعت ۲۰:۲۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر