پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۳۰
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی خود را مدیون آرمان های شهدا می داند و بدنبال گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری است اظهار داشت: دوران رخوت و کم‌کاری تمام شده و مدیران این دولت با تمام وجود پای کار خدمت به مردم هستند و اگر کسی چنین روحیه ای ندارد باید جای خود را به مدیران انقلابی و جهادی بدهد تا وقفه ای در رسیدگی و حل مشکلات مردم و کشور ایجاد نشود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سید محمد حسینی در یادواره گرامی‌داشت ۵۷ شهید گمنام شرق استان مازندران که در بهشهر و دانشگاه علم و فناوری مازندران با حضور اساتید، دانشجویان، خانواده معظم شهدا، امام جمعه، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مدیران برگزار شد، بهشهر را مهد علما، مفاخر و مشاهیر بزرگی همچون شهید هاشمی نژاد، آیت الله کوهستانی، آیت الله جباری و دیار مردمان انقلابی و ولایتمدار دانست و گفت: مردم این خطه در همه صحنه های انقلاب حضور فعال و اثرگذار داشته و دارند.

وی با اشاره به جایگاه والای شهیدان نزد خداوند متعال اظهار داشت: اگر کسی اهل احسان، بخشش و سخاوت باشد مردم او را بزرگ می شمارند، در حالیکه شهیدان نه تنها از مال و دارایی خود بلکه از عزیزترین و مهمترین سرمایه یعنی جان خویش گذشتند تا موجب عزت، سرافرازی و شرافت ملت ایران شوند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تبعیت از راه و آرمان های والای شهیدان، گفت: شهدا دارای روح بلند بودند، روحی که در تن خاکی آرام و قرار ندارد و میل پرواز از عالم ملک به ملکوت دارد و اینک ما بازماندگان کاروان شهدا که لیاقت پرواز با آن کبوتران سبکبال را نداشتیم بیش از دیگران وظیفه داریم تا اهداف و آرمان های شهدای گرانقدر را در جامعه نشر دهیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگ فداکاری، ایثار، شجاعت و شهادت طلبی در بین مردم ایران زنده است، گفت: اینکه ملت ایران توانسته ۴۴ سال در مقابل قدرتهای شیطانی و پیاده نظام آنان ایستادگی و نقشه های آنها را خنثی کند به خاطر وجود فرهنگ پایداری و شهادت و پیروی راه و مرام شهداست.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز با اعتماد خودباوری و اعتماد به‌نفس ملی، موفقیت ها و دستاوردهای فراوانی در عرصه های مختلف رقم خورده است، از جمله در هفته اخیر شاهد آزمایش ابر موشک پیشرفته هایپرسونیک فتاح بودیم، در حالیکه در اوایل جنگ تحمیلی نه تنها موشک بلکه حتی اسلحه در دست تک‌تیرانداز هم وارداتی بود، اما امروز جوانان متدین و متخصص با همان روحیه رزمندگان دفاع مقدس، قدرت نظامی را به سطح بالای بازدارندگی رسانده‌اند و سردمداران کاخ سفید که همواره از روی میز بودن گزینه نظامی حرف می‌زدند دیگر جرات رجزخوانی و تهدید ملت ایران را ندارند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با اشاره به افکار و اندیشه های ناصواب جماعت غرب گرا خاطرنشان کرد: اخیراً یکی از سیاسیون که چند سال قبل در نهایت خودباختگی و مرعوب شدن در مقابله دشمنان، ادعا کرده بود آمریکا با قدرت نظامی که دارد ظرف چند دقیقه می‌تواند سیستم نظامی ما را از کار بیندازد! و فرمانده کل قوا فرمودند یک برنامه بازدید از توانمندیهای نظامی کشور برای این افراد بگذارید، که هدف رهبر فرزانه این بود که امثال این آقا متوجه اقتدار ایران شوند و مرعوب قدرت ظاهری غرب آمریکا نگردند، حالا در ادامه همان ضعیف پنداری خود، این عنصر سیاسی گفته آرزوها بر اساس توانایی‌ها باشد، البته ملت ایران با توهمات و آرزوهای کاذب کاری ندارد بلکه همواره آرمان های بلندی مانند ایستادگی در برابر زورگویان، دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی، حمایت از مظلوم، تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور را بیان می کند و با اعتقاد راسخ و تکلیف محوری در این مسیر گام بر می دارد.

حسینی گفت: کسانی که ادعا می کنند زبان دنیا را بلد هستند، بهتر است زبان آموزه های دینی و قرآن را نیز فرا بگیرند که چگونه قرآن به مسلمانان وعده می‌دهد که اگر مجاهدت و فداکاری خالصانه انجام دهید ۲۰نفر از شما می تواند بر ۲۰۰ نفر غلبه کند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آیا رزمندگان دوران دفاع مقدس بر مبنای منطق سست جماعت غرب گرا، توانایی شکست حصر آبادان، آزادسازی خرمشهر و عقب راندن صدام و حامیان اش را داشتند؟ بی‌تردید وقتی رزمندگان اسلام با ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی به حرکت درآمدند، ابواب فتح و ظفر گشوده شد وگرنه با محاسبات صرفا مادی و عادی زمین‌گیر می شدند و دست به اقدام نمی زدند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تاکید کرد: همانگونه که در عرصه دفاعی نظامی با اعتقاد به «ما می توانیم» و تکیه به دانش، خلاقیت و نوآوری و سخت‌کوشی دستاوردهای چشمگیری به دست آورده ایم با همان روحیه در سایر عرصه ها از جمله صنعت نیز می‌توان علاوه بر تامین نیازهای داخلی، در بازارهای جهانی حضور داشت و نمونه هایی از این موفقیت را در مجموعه هایی چون مپنا تجربه کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی از موضع عزت، حکمت و مصلحت مسیر تعامل سازنده و حداکثری را با کشورهای منطقه و جهان آغاز کرده است و با کنار گذاردن نگاه نادرست دوقطبی میدان و دیپلماسی توفیقات حائز اهمیتی در توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه بویژه با کشورهای همسایه و آسیایی داشته که یک جلوه آن امضای ۴۳۶ سند همکاری است که در نوع خود بی سابقه است و اواسط هفته شاهد سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه خواهیم بود.

حسینی با اشاره به عزم دولت بر عملیاتی ساختن این توافقات افزود: امروز متناسب با تحرک سیاست خارجی ایران و گسترش سطح تعاملات لازم است دستگاههای اجرایی با تسهیل‌گری و حمایت از بخش خصوصی زمینه ساز مشارکت فعال این بخش برای بهره گیری از فرصت فراهم شده برای توسعه صادرات و افزایش درآمدها و تامین نیازها شوند.

معاون رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه اساتید و نخبگان در شرایط کنونی وظیفه سنگینی برعهده دارند گفت: رسالت دانشگاه در کنار انتقال دانشِ روز به دانشجویان تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده بهتر است و پژوهشگران دانشگاهی در تعامل و همکاری نزدیک با دستگاه های اجرایی، راهکارهای تخصصی برای برون رفت از مشکلات را ارائه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر