جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به دنبال تغییر اعضای هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دشتستان احکام اخراج دو نفر از کارگران اخراجی سیمان دشتستان تایید شد...
کد خبر: ۱۴۲۵۶
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: به دنبال تغییر اعضای هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دشتستان احکام اخراج دو نفر از کارگران اخراجی سیمان دشتستان تایید شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فعالان صنفی کارگری استان بوشهر با اعلام این خبر یادآور شدند: در تاریخ پنجم فرودین ماه سال جاری دو نفر از کارگران سیمان دشتستان به عنوان نیروی مازاد از سوی کارفرما تعدیل شدند.

\n\n

برپایه این اطلاعات‌‌ همان زمان کارگران تعدیل شده که تا پیش از این نزدیک به سیزده سال در این واحد صنعتی مشغول کار بودند با طرح شکایتی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهان بازگشت به کار خود می‌شوند که در ‌‌نهایت هیات تشخیص این اداره در تاریح ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری رای بازگشت به کار آن‌ها را صادر می‌کند.

\n\n

به نوشته ی ایلنا و به نقل از برخی منابع، پس از صدور این رای با اعتراض کارفرمای سیمان دشتستان پرونده این کارگران به هیات حل اختلاف اداره کار دشتستان ارسال می‌شود و هیات مذکور طبق تکلیف قانونی در تاریخ ۲۷ خرداد ماه برای بررسی این پرونده تشکیل جلسه می‌دهد.

\n\n

از قرار معلوم در این جلسه اعضای ۹ نفره هیات حل اختلاف اداره کار دشتستان در خصوص بازگشت به کار یا اخراج کارگران یادشده به توافق نمی‌رسند و در ‌‌نهایت به استناد ماده ۵۶ آیین نامه دادرسی کار قرار مقرر می‌شود تا در تاریخ دیگری هیات مذکور به این پرونده رسیدگی کند.

\n\n

در این باره فعالان صنفی کارگری دشتستان می‌گویند ظاهرا جلسه بعدی هیات حل اختلاف اداره کار دشتستان در تاریخ ۱۸ مرداد ماه سال جاری تشکیل جلسه می‌دهد اما ابن بار به غیر از دو نفر تمامی اعضای این هیات تغییر می‌کند و این بار اکثریت اعضای هیات حل اختلاف اخراج کارگران سیمان دشتستان را تایید می‌کنند.

\n\n

منابع کارگری می‌گویند صرف نظر از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده کارگران اخراج شده سیمان دشتستان، معلوم نیست که چرا بیشتر اعضای هیات اختلاف در زمان تشکیل دومین جلسه به ناگهان تغییر می‌کنند.

\n\n

به ادعای این منابع هیات مذکور در شرایطی رای به اخراج کارگران سیمان دشتستان داده‌است که به موازات رسیدگی به این پرونده دو نفر دیگر از کارگران اخراج شده این واحد صنعتی توانستند از هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار دشتستان رای بازگشت به کار خود را دریافت کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر