جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: چندین سال است که خدمات گردشگری در ایران آنقدر گران شده که ایرانی ها ترجیح می دهند بار سفر به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و ارمنستان  ببندند و عطای ایران گردی را به لقایش ببخشدند .هر چند ایران کشوری چهار فصل با زیبایی های طبیعی بسیار است و کوه و جنگل و کویر و دریا را با هم دارد اما همواره گردشگری در ایران زیر سایر بی توجهی مسئولین قرار داشته است. 
کد خبر: ۱۴۳۵۰
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: چندین سال است که خدمات گردشگری در ایران آنقدر گران شده که ایرانی ها ترجیح می دهند بار سفر به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و ارمنستان  ببندند و عطای ایران گردی را به لقایش ببخشدند .هر چند ایران کشوری چهار فصل با زیبایی های طبیعی بسیار است و کوه و جنگل و کویر و دریا را با هم دارد اما همواره گردشگری در ایران زیر سایر بی توجهی مسئولین قرار داشته است. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، هتل های در ایران بسیار گران هستند تا جایی که بسیاری از ایرانی ها برای سفر در داخل کشور نمی توانند از خدمات هتل ها استفاده کنند.به عنوان مثال هزینه اقامت در یک هتل 5ستاره در مشهد از شبی 500 هزارتومان تا 1 میلیون تومان بسته به نام و جلال هتل! متفاوت است. 

\n\n

این در حالی است که به شهادت گردشگران حرفه ای ، هتل های 5 ستاره ایران با وجود گرانی هرگزحتی  خدماتی مانند هتل های 5 ستاره کشورهای همسایه ارائه نمی دهند چه برسد به هتل های درجه یک اروپایی. 

\n\n

در این میان بسیاری از ایرانی ها که از قشر متوسط و ضعیف هستند، یا به هتل نمی روند و یا اگر از خدمات هتلداری استفاده کنند درهتل های 2 یا 3 ستاره و مهمان پذیرها اقامت می کنند که خدمات بسیار ضعیف دارند و حتی نظافت ساده اتاق ها را هم رعایت نمی کنند. 

\n\n

چند هتل تاپ در ایران داریم؟ 

\n\n

بررسی ستاره هتل‌های کشور نشان می‌دهد که از میان حدود ۱۱۰۰ هتل موجود در کشور، با دو تا پنج ستاره که به درجه‌های TOP، A، B و C تقسیم شده‌اند، تنها ۲۹ هتل پنج ستاره در ایران موجود است و ۷۵ هتل دیگر نیز چهار ستاره هستند. 

\n\n

بررسی میدانی هتلهای تاپ موجود در ایران نشان می‌دهد که استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه، کرمان، همدان، بوشهر و مرکزی تنها دارای یک هتل پنج ستاره هستند. استان‌ آذربایجان شرقی نیز دو هتل پنج ستاره دارد. بیشترین تعداد آمار هتل‌های پنج ستاره در تهران، خراسان رضوی و فارس است که به ترتیب دارای پنج، پنج و شش ستاره هستند. 

\n\n

در این میان استان هرمزگان نیز سه هتل پنج ستاره دارد اما هنوز شهری مانند یزد با وجود مراکز اقامتی متعدد در فهرست جامعه هتلداران ایران، هتل پنج ستاره‌ای ندارد. این شهر دارای چهار هتل چهار ستاره است؛ همانند استان خوزستان که آن هم چهار هتل چهار ستاره دارد. با این حال استان‌های مازندران و اصفهان نیز دارای پنج هتل چهار ستاره، گیلان شش هتل چهار ستاره و کرمان، فارس و آذربایجان شرقی هر کدام دارای دو هتل چهار ستاره، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و قم سه هتل چهار ستاره هستند و پس از آن استان‌های استان و خراسان رضوی هر کدام با ۱۱ و ۱۰ هتل چهار ستاره دارای بیشترین تعداد هتل‌های پر ستاره در ایران به شمار می‌آیند.هتل هایی که البته هیچ کدام خدمات قانع کننده به مردم ایران و حتی توریست ها ارائه نمی دهند تا صنعت هتلداری در ایران درجه چندم به حساب بیاید. 

\n\n

19مهمانپذير در تهران پلمب شد 

\n\n

به تازگی اما فرمانده نیروی انتظامی به هتلداران هشدار جدی داده است.فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مسافرت های تابستانی و حضور گردشگران در پایتخت گفته كه پلیس به صورت مستمر از اماکن اقامتی بازدید كرده و در جريان اين بازديد ها نيز ۱۹ مرکز متخلف تاکنون پلمب شده اند. 

\n\n

سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا اظهارداشته: بر اساس مصوبات نهادینه شده در کمیسیون اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ طرح نظارت بر اماکن اقامتی همچون، هتل‌ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، پانسیون ها و اقامتگاه ها، از ابتدای سال جاری، آغاز شده است که طی آن سه واحد اقامتی به علت بروز تخلفات ۱۵ گانه صنفی و انتظامی پلمب شد.ماموران پلیس اماکن تهران بزرگ، پس از احصای نقاط آلوده احتمالی در سطح محلات شهر تهران و با ابلاغ دستورالعمل و شیوه بازدید از واحدهای موصوف، از ابتدای سال جاری اقدام به بازدید و بازرسی از این مراکز کردند که طی ۱۴۰۸ مورد بازدید، به مسئولان ۱۲۹ واحد صنفی و اقامتی اخطار پلمب داده شده و ۱۹ مرکز اقامتی به خاطر تخلفات‌شان پلمب شدند.

\n\n

در این طرح که در راستای افزایش امنیت و آرامش شهروندان و همچنین مسافران در شهر تهران و با همکاری پلیس پیشگیری و اماکن پلیس تهران بزرگ صورت گرفته است، ۶۹۴ مورد نیز تذکر به متخلفان داده شده است.هتلداران و مسافرخانه داران باید از اسکان افراد بدون مدارک شناسایی معتبر خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به اداره نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند. 

\n\n

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود  ادامه داده: بررسی وضعیت پروانه کسب واحد صنفی، بررسی و مطابقت مدارک هویتی مسافران، بررسی دفتر ثبت ورود و خروج مسافران، بررسی اقامت اتباع غیر ایرانی، بررسی آمار مسافران، بررسی حضور مسافران مجرد و مشکوک، بررسی کارکرد دوربین‌های مداربسته فضاهای عمومی مراکز اقامتی، بررسی وضعیت صلاحیت کارکنان و کارمندان مراکز اقامتی، بررسی رعایت شئونات اخلاقی از سوی کارکنان مراکز اقامتی و... از مواردی است که ماموران پلیس تهران بزرگ به آن رسیدگی و نظارت می‌کنند و در صورتی که در یکی از این مراکز اقامتی موارد فوق رعایت نشده باشد، در ابتدا اخطار پلمب صادر و متعاقبا در صورت تکرار، مرکز فوق پلمب خواهد شد. 

\n\n

رئیس پلیس پایتخت در پایان، ضمن توصیه به شهروندان در خصوص عدم سکونت در مراکز ناشناخته از جمله خانه‌ها و آپارتمان‌های شخصی و استیجاری در ایام مسافرت خود در تهران و سایر نقاط کشور گفته: اسکان و اقامت در محل های ناشناخته سبب بروز مشکلاتی از جمله سرقت، بروز جرایم اخلاقی، عدم وجود امکانات رفاهی مطلوب و ... می شود و پلیس پایتخت سعی دارد با نظارت مستمر از بروز این گونه مسائل جلوگیری کند. 

\n\n

در هر حال به نظر می رسد هتل داری در ایران نیازمند تجدید رویکرد جدی است.باید هم خدمات هتل ها دستخوش تغیرات جدی قرار گیرد و هم نرخ انها به گونه ای باشد که برای ایرانی ها قابل دسترس باشد چرا که اگر گردشگری داخلی پا بگیرد می توان به پیشرفت صنعت گردشگری خارجی امیدوار بود.

\n\n

منبع:شفاف

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر