پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۱۱ مرکز اقامتی میان‌مدت درمان وابستگی به مواد در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین اسدی راد در خصوص درمان اعتیاد بانوان در استان بوشهر گفت: در حال حاضر صدور موافقت اصولی برای یک مرکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد زنان انجام شده و سایر مراحل فرایند صدور پروانه فعالیت مرکز فوق در دست اقدام است.\n\nوی اضافه کرد: زنان مصرف کننده مواد مخدر در حال حاضر امکان درمان در مراکز درمان سرپایی وابستگی به مواد را دارند.
کد خبر: ۱۴۴۰۸
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۱۱ مرکز اقامتی میان‌مدت درمان وابستگی به مواد در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین اسدی راد در خصوص درمان اعتیاد بانوان در استان بوشهر گفت: در حال حاضر صدور موافقت اصولی برای یک مرکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد زنان انجام شده و سایر مراحل فرایند صدور پروانه فعالیت مرکز فوق در دست اقدام است.

\n\n

وی اضافه کرد: زنان مصرف کننده مواد مخدر در حال حاضر امکان درمان در مراکز درمان سرپایی وابستگی به مواد را دارند.

\n\n

اسدی راد در خصوص این که چند مرکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد در استان وجود دارد، اظهار داشت: در استان بوشهر در حال حاضر ۱۱ مرکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد، فعالیت می‌کنند و صدور پروانه فعالیت ۲ مرکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد نیز در دست اقدام است. همه مراکز استانداردهای موجود در دستورالعمل را رعایت می کنند.

\n\n

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد، عنوان کرد: برگزاری جلسات بهبودی و کتابخوانی، برگزاری جلسات شکرگزاری و نیایش، برگزاری جلسات بیان احساسات، برگزاری آموزش در زمینه پیشگیری از اچ‌آی‌وی مثبت و ایدز، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از وسوسه از جمله خدمات ارائه شده در این مراکز است.

\n\n

به نوشته ی مهر، اسدی‌راد همچنین از درگیرشدن در برنامه‌هایی برای استفاده از خدماتی نظیر گردانندگی جلسات، مشارکت، کار گروهی به عنوان ابزار درمانی، برگزاری آموزش به خانواده مقیمان پس ار ترخیص ارجاع مقیم به گروه‌های خودیاری (NA) و ارجاع خانواده به گروه خودیاری (نارانان) را از دیگر برنامه‌های مراکز یاد شده نام برد.

\n\n

وی پرداخت کمک هزینه درمان به افراد مصرف کننده نیازمند، آماده‌سازی شغلی معتادین بهبود یافته واجد شرایط به منظور ورود به بازار کار، ارجاع به فنی و حرفه‌ای و احداث مسکن روستایی به معتادین بهبود یافته را از جمله دیگر خدمات اداره کل بهزیستی به مراکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد عنوان کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر