جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت بدهی تیم‌های لیگ دسته یک و دو صحبت کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، غلامرضا بهروان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه قرعه کشی لیگ دسته دوم برگزار شد، جلسه‌ای با حضور کفاشیان، ریاست فدراسیون فوتبال، تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، مهرداد شفیعی مسئول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و نماینده کمیته انضباطی در مورد مصوبات و درخواست‌هایی که برخی تیم‌ها و هیات های فوتبال برای کسب سهمیه در لیگ دسته دوم داشتند در فدراسیون فوتبال برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت بدهی تیم‌های لیگ دسته یک و دو صحبت کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، غلامرضا بهروان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه قرعه کشی لیگ دسته دوم برگزار شد، جلسه‌ای با حضور کفاشیان، ریاست فدراسیون فوتبال، تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، مهرداد شفیعی مسئول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و نماینده کمیته انضباطی در مورد مصوبات و درخواست‌هایی که برخی تیم‌ها و هیات های فوتبال برای کسب سهمیه در لیگ دسته دوم داشتند در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

\n\n

بهروان افزود: لیگ دسته دوم در فصل 95-94 با حضور 40 تیم برگزار می‌شود و چهار تیم ملی‌پوشان تبریز، شاهین کیش، تربیت ایلام و شهرداری دزفول که در سال گذشته در مسابقات لیگ دسته دوم حضور داشتند و جز تیم‌هایی که بودند که به مرحله دوم لیگ دسته سوم سقوط کرده بودند بر اساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، این تیم ها ابقا شدند.

\n\n

وی ادامه داد: بین 4 تیم هم تیم ملی پوشان تبریز بدهکار است که باید بدهی‌شان را بپردازند در غیر این صورت اجازه حضور در مسابقات لیگ را ندارند.

\n\n

بهروان بیان کرد: طبق استعلام گرفته شده از کمیته انضباطی 7 تیم بدهکار در لیگ دسته دوم به نامهای نفت و گاز گچساران، شهرداری زنجان، صنعت ساری، گاز فجر جم، مس کرمان، الوند همدان و پیام وحدت خراسان داریم. .تیم‌های فوق در قرعه کشی شرکت داده می شوند ولی حضورشان در رقابت‌های لیگ دسته دوم منوط به رفع بدهی و کسب رضایت از شکات است. این تیم‌ها باید رضایت شاکیان خود را بگیرند و مجوز لازم را از کمیته انضباطی دریافت کنند و این دستور صریح ریاست فدراسیون و خواسته کمیته انضباطی است.

\n\n

بهروان افزود: اتکا گلستان به دلیل اینکه سال گذشته از نیم فصل دوم خودش را کنار کشید و عملا تمام لیگ را زیر سوال برد و باعث شد تیم‌های این گروه حقشان تضییع شود لذا بر اساس مفاد آیین نامه‌ها و تصمیمات فدراسیون و سازمان لیگ این تیم دو پله سقوط داده شد و تیم فوق باید در لیگ دسته سوم به فعالیت بپردازد همچنین تیم فوق اگر بدهی خود را پرداخت نکند، به این تیم اجازه حضور این تیم در لیگ دسته دوم را نیز نمی دهیم.

\n\n

بهروان ادامه داد: ماهان شوشتر که تیم البدر را در سال گذشته خریده بود هم فعلا نمی تواند در مسابقات این فصل شرکت کند زیرا تیم ماهان شوشتر که البدر را خریده بود بدهی دارد و در صورت صاف کردن بدهی می تواند شرکت کند.

\n\n

این مقام مسئول افزود: تیم‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد باید در لیست انتظار باشند زیرا این این تیم‌ها از حذف شدگان سال قبل بودند و بر اساس مصوبات هیات رئیسه فدراسیون در صورتی که تیم‌های دیگر اعلام آمادگی نکنند این تیم‌ها جایگزین آنها می شوند.

\n\n

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تیم گهر درود درخواست حضور در لیگ دسته دوم را داشته است. ما ضمن احترام به شخصیت درخواست کننده باید به اطلاع برسانیم در سال گذشته دادستانی این تیم را از استان لرستان به تهران برده است به همین دلیل در سال قبل استان لرستان مدعی شده بود و امتیاز تیم خیبر خرم آباد را دریافت کرده بود که به همین دلیل با درخواست تیم گهر مخالفت شد.

\n\n

وی ادامه داد: فروش و انتقال تیم‌هایی که فدراسیون فوتبال در سال گذشته اعلام کرده منوط به اجازه ریاست فدراسیون است و بنابر بخش نامه صادره در سال گذشته این تیمها قابل فروش نیستند.

\n\n

بهروان اظهار داشت: چهار تیم هم در لیگ دسته اول به نامهای پاس همدان،نساجی مازندران، ایرانجوان بوشهر و الومینیوم هرمزگان طبق تعهداتی که داده بودند قرار شد 4 هفته بازی کنند و در خلال 4 هفته بدهی خود را بپردازند.

\n\n

وی در پایان گفت: طبق استعلام گرفته شده از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیمهای فوق هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و این تیم ها تا این هفته برای تسویه بدهی های خود فرصت دارند در غیر این صورت در هفته پنجم و با توجه به رای و دستور صادره اجازه بازی در لیگ دسته اول فوتبال کشور را ندارند و مسابقات هفته پنجم آنان لغو خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر