پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح شد؛
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مدارس غيرانتفاعى بوشهر نتوانسته‌اند شرايطى ايجاد كنند كه با مدارس شاهد و نمونه دولتى رقابت كنند...
کد خبر: ۱۴۵۰۸
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مدارس غيرانتفاعى بوشهر نتوانسته‌اند شرايطى ايجاد كنند كه با مدارس شاهد و نمونه دولتى رقابت كنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: سیستم های سرمایشی مورد نیاز مدارس باید هرچه زودتر تهیه و تلاش کنند که لوازم خریداری شده باکیفیت باشند.

\n\n

وی با اشاره به طرح معین مدرسه توسط ادارات، اضافه کرد: این طرح در تمامی شهرستان‌ها برگزار شود.

\n\n

استاندار بوشهر با بیان اینکه جایگاه ما در رتبه بندی کنکور نامطلوب است، خاطرنشان کرد: این جایگاه تنها به دلیل کیفیت پایین علمی نیست بلکه میزان پذیرش دانشگاه‌های استان و رتبه‌های کنکوری دانش آموزان نیز تاثیر دارد.

\n\n

سالاری به برخی از مشکلات و کمبودهای نیروی انسانی در مدارس اشاره کرد و افزود: بهترين راه حل مشكل كمبود معلم در عسلويه، بومى گزينى است.

\n\n

وی افزود: هيچ ایرادی ندارد شهردارى بوشهر، كلاس كنكور برگزار كند و چه بسا اگر شهردارى بوشهر با برگزارى كلاس‌هاى كنكور، چند دانشجوى دانشگاه صنعتى شريف و دانشگاه‌هاى دولتى معتبر را تحويل دهد، نتيجه آن از برخى كارهاى عمرانى بهتر باشد.

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: مدارس غيرانتفاعى بوشهر نتوانسته‌اند شرايطى ايجاد كنند كه با مدارس شاهد و نمونه دولتى رقابت كنند و الان خانواده‌ها در صف مدارس شاهد براى پذيرش دانش آموزانشان هستند.

\n\n

وی گفت: در صورتي كه در شهرهايی مثل شيراز، اصفهان و تهران، مدارس غيرانتفاعى وجود دارند كه از مدارس خاص، شرايط بهترى دارند و با وجود شهريه، آزمون ورودى هم دارند، ولى حتى در مدارس غيرانتفاعى مركز استان، چنين شرايطى وجود ندارد

\n\n

سالاری ادامه داد: ميز و نيمكت‌هاى مانده در انبار آموزش و پرورش كه قابل تعمير هستند، تعمير و به شكل اوليه درآيند تا در تامين هزينه بيش از ١٥ هزار ميز و نيمكت مورد نياز مدارس استان، صرفه‌جويی شود.

\n\n

وی بیان کرد: در اخذ شهريه از دانش‌آموزان افاغنه مسئله حمايتى رعايت شود، زيرا آنها مسلمانند و به ما پناه آورده‌اند و بايد بُعد انسانى در اين زمينه رعايت شود ضمن اينكه حضور آنان در مدارس ايران، در آينده منتقل كننده فرهنگ كشور ما خواهد بود.

\n\n

استاندار بوشهر تاکید کرد: برق مدارس نبايد به دليل عدم پرداخت هزينه برق، قطع و احيانا منجر به تعطيلى مدارس شود و آموزش و پرورش هم بايد هزينه‌هاى جارى برق را بپردازد تا شركت برق بوشهر تحت فشار مركز نباشد و مجبور به قطع برق مدارس نشود.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر