شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: باتوجه به موفق‌بودن خانواده‌ها در زمان‌های گذشته، باید با بازگردانی فرهنگ‌ها و رفتارهای اصیل ایرانی در خانواده‌ها بتوانیم استحکام بیشتری به این گروه‌های ارزشمند در خانواده‌ها دهیم.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از مهر؛ غرب‌زدگی، تجملات، عدم فهم جوانان از ازدواج مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌ها در جامعه است، در این راستا مسئولان فرهنگی جامعه باید با آموزش‌های صحیح و کارآمد، جامعه را از حرکت‌کردن به زندگی غربی کمک کنند.
کد خبر: ۱۴۷۱۴
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: باتوجه به موفق‌بودن خانواده‌ها در زمان‌های گذشته، باید با بازگردانی فرهنگ‌ها و رفتارهای اصیل ایرانی در خانواده‌ها بتوانیم استحکام بیشتری به این گروه‌های ارزشمند در خانواده‌ها دهیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر؛ غرب‌زدگی، تجملات، عدم فهم جوانان از ازدواج مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌ها در جامعه است، در این راستا مسئولان فرهنگی جامعه باید با آموزش‌های صحیح و کارآمد، جامعه را از حرکت‌کردن به زندگی غربی کمک کنند.

\n\n

هفته ازدواج فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و مهمتر از آن، ازدواج موفق است که باید با برنامه‌ریزی مناسب در این مسیر گام برداشته شود.

\n\n

البته برنامه‌های فرهنگی ویژه ازدواج نباید به این هفته منحصر شود و بلکه باید در همه ایام سال به این موضوع بسیار مهم پرداخته شود.

\n\n

در سال‌های گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های نمایشی در هفته ازدواج در نقاط مختلف کشور بودیم؛ برنامه‌هایی که احساس می‌شود در تحکیم بنیان خانواده‌ها تاثیر چندانی نداشته است.

\n\n

امید می‌رود که با حذف برنامه‌های اینچنینی، راه‌های فراهم کردن یک زندگی ساده ولی کم‌دردسر به جوانان آموزش داده شود تا زمینه کاهش طلاق نیز در جامعه فراهم شود.

\n\n

زوج‌های تجلیل‌شده جدا شدند

\n\n

معاون فرهنگی و امور جوانان، ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه برخی زوج‌های برگزیده سال‌های گذشته اکنون از هم جدا شده‌اند، اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های جدید وزارت خانه می‌کوشیم تا برنامه‌ها از حالت نمایشی خارج شده و کاربردی باشد.

\n\n

علی حاجیانی از راه‌اندازی کمپین‌های ازدواج در شبکه‌های مجازی توسط این معاونت در استان بوشهر خبر داد و گفت:‌ راه‌اندازی این کمپین باعث موج آفرینی در استان می‌شود و با محوریت‌های مختلف استحکام خانواده‌ها، نحوه انتخاب و دلایل طلاق صورت می‌گیرد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه اکنون افراد نخبه، هنرمند و کار آفرین در استان شناسایی نشده‌اند، خاطرنشان کرد: با کمک گرفتن از سازمان‌هایی که با این افراد در تماس هستند، در حال شناسایی این افراد هستیم که بتوانیم با اجرای اتاق فکرهای مختلف در خصوص مشکلات استان با کمک این افراد معضلات و چالش‌ها را مرتفع سازیم.

\n\n

حاجیانی با عنوان اینکه اکنون ۳۵ درصد از افراد استان ما جوان هستند، یادآور شد: دختران امروز خانواده‌سازان فردا هستند، لذا تلاش می‌کنیم که دختران در برنامه‌های مختلف اجتماعی مشارکت و نقش پررنگ تری را داشته باشند.

\n\n

تشکیل کمیسیون جوانان در شورای شهر و روستای استان بوشهر

\n\n

وی با عنوان اینکه ساخت یک جامعه سالم و رو به رشد توجه زیادی به جوانان را می‌طلبد، اظهار کرد: خواستار تشکیل کمیسیون جوانان در شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستیم تا با بررسی بتوانند مشکلات این قشر تاثیر گزار جامعه را مرتفع سازند.

\n\n

معاون فرهنگی و امور جوانان، ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه در این دولت توجه به جوانان بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: باید با جریان‌سازی اجتماعی نگرش مسئولان را به سمت جوان‌گرایی و حمایت از جوانان سوق داد.

\n\n

امروزه دیگر زمان آزمون و خطا وجود ندارد، آمار طلاق بالا، ازدواج‌های و رابطه‌های پنهانی و زندگی‌های مجازی که اکنون در جامعه اسلامی ما زیاد شده است، این را می‌طلبد که با عظمی راسخ و دلسوزانه برای نجات دادن جامع فعالیت کنیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر